رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

ایران و ژاپن شناخت مثبتی از یکدیگر دارند

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - ۱۰:۲۱:۰۶
کد خبر: ۸۱۰۴۳۳
ایران و ژاپن شناخت مثبتی از یکدیگر دارند
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار رئیس کتابخانه ملی مجلس ژاپن گفت: دو ملت بزرگ ایران و ژاپن شناخت مثبتی را نسبت به یکدیگر داشته و دارند و امیدوارم بتوانیم در این فرصت مهم شاهد توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف باشیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «ابوذر ابراهیمی ترکمان»، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، که به منظور شرکت در اولین دور گفتگوهای دینی ایران و ژاپن با موضوع جایگاه خانواده در اسلام و شینتو و دیدار با برخی از مقامات به ژاپن سفر کرده است، روز جمعه 19 بهمن ماه با «ساواکو هانیو»، رئیس کتابخانه ملی مجلس ژاپن، دیدار کرد.

رئیس کتابخانه ملی مجلس در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی گزارشی در خصوص کتابخانه ارائه و خواستار توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف گردید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و در محیطی که نقش بسیار مهمی در ارتقاء سطح علمی و شناخت بهتر برای افراد جامعه دارد، گفت: کتابخانه های ملی نقش بسیار تاثیر گذاری در ارتقاء شناخت و توسعه روابط فرهنگی ایفا می کنند و می تواند زمینه های مناسبی برای همکاری های فیمابین طراحی و عملیاتی نمود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این ملاقات که دیوسالار رایزن فرهنگی و بنی هاشمی رایزن علمی سفارت ایران در ژاپن نیز حضور داشتند به آغاز نودمین سالگرد روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن اشاره و تاکید کرد: ظرفیت های بسیار ارزشمندی میان دو کشور با عنایت به سابقه روابط بیش از 1400 ساله وجود دارد. دو ملت بزرگ ایران و ژاپن شناخت مثبتی را نسبت به یکدیگر داشته و دارند و امیدوارم بتوانیم در این فرصت مهم شاهد توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف باشیم.

وی به آمادگی جمهوری اسلامی ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره و افزود: آمادگی داریم که توسعه همکاری های کتابخانه ای و همچنین برقراری روابط منسجم تر را در قالب اجرای برنامه های متنوع میان دو طرف از جمله برنامه ریزی برای اجرای روز کتاب ایران در ژاپن و بالعکس پیگیری و عملیاتی کنیم.

در ادامه این برنامه در خصوص برگزاری برخی از برنامه های متنوع فرهنگی بحث و تبادل نظر صورت گرفته و پس از آن ابراهیمی از بخش های مختلف کتابخانه بازدید و کتاب یادبود کتابخانه ملی ژاپت را نیز امضاء کرد.

ابراهیمی ترکمان که به منظور شرکت در اولین دور گفتگوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشگاه کوگاکان مهمترین دانشگاه آموزش و تربیت شینتوئی و با حمایت سفارت ایران در ژاپن، مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معبد ایسه به عنوان مهمترین و مقدس‌ترین معبد شینتوئی در شهر ایسه به ژاپن سفر کرده است، علاوه بر این ملاقات، در برنامه های خود دیدار با نوبوئو تاناکا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا، کی یو شی شیمیزو رئیس دانشگاه کوگاکان و همچنین به صورت جداگانه نشست صمیمانه با تعدادی از ایران شناسان و اسلام شناسان در محل اقامتگاه سفارت کشورمان را داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز