چهل سال اقتدار؛

۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت هستند

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۰۵:۱۴:۲۰
کد خبر: ۸۱۰۴۸۱
۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت هستند
چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همراه با دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف است که اعم این دستاوردها در حوزه ارتباطات منتشر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ اعم دستاوردهای انقلاب در حوزه ارتباطات به شرح زیر است:

قبل از انقلاب اسلامی: بیشتر فعالیت‌های بخش ارتباطات معطوف به برقرای ارتباطات تلفن داخلی و بین المللی، تاسیس ایستگاه‌های زمینی، ایجاد و بهره‌برداری از خطوط مایکروویو و نصب و راه‌اندازی مراکز تلکس بوده است.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی: بارویکرد توزیع عادلانه خدمات ارتباطی در سطح کشور و توجه کافی به برقراری ارتباط نقاط محروم روستایی و همگامی با تحولات ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهان تلاش این بخش طی (40) سال اخیر به افزایش توسعه زیر ساخت های شبکه های ارتباطی به عنوان بستر ارتباطی که امکان ارائه سرویس ها و خدمات متنوع را  فراهم می‌کند، معطوف بوده و به منظور دسترسی سهل و آسان همه شهروندان، ایجاد عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا به توسعه اینترنت روستایی، اجرای نسل سوم و چهارم تلفن همراه و ایجاد تسهیلات و قوانین لازم در روابط بین اپراتورها پرداخته است.

همچنین به منظور دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری منطقه براساس سند چشم انداز بیست ساله که از برنامه سوم توسعه مد نظر برنامه ریزان کشور قرار گرفت، بخش مهمی از تلاش های این بخش معطوف به توسعه پهنای باند داخلی و بین الملل و تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شد. طی این سال ها همواره استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حمایت از تولید داخلی و شرکت های دانش بنیان را مد نظر قرار داده است.

 در نهایت استراتزی کلان این بخش در سال های آتی «اتخاذ رویکرد فرصت محوری به توسعه اقتصاد دیجیتالی مبتنی بر فناوری اطلاعات و کاربردها و محتوای بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات» است.

1

2

3

4

5

6

7

8

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز