معاون وزیر امور خارجه روسیه:

هشدار به تروریست‎ها در ادلب؛ تا ابد صبر نمی‌کنیم

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - ۱۲:۴۲:۰۸
کد خبر: ۸۱۰۴۹۰
هشدار به تروریست‎ها در ادلب؛ تا ابد صبر نمی‌کنیم
معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه ادلب جزو جدایی ناپذیر سوریه است، اعلام کرد که روسیه حضور دائمی تروریست ها در این استان را تحمل نخواهد کرد و نمی پذیرد که این وضعیت تا ابد ادامه یابد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگی ورشینین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت: بارها اعلام کرده ایم که با تروریست ها صلح نخواهیم کرد حتی اگر آنان در پوشش گروه های مخالف دولت قانونی سوریه در حال فعالیت باشند.

به گفته وی، تروریست های جبهه النصره و گروه برآمده از آن «هیات تحریر شام» در حال گسترش نفوذ خود در ادلب با استفاده از مخالفان معتدل هستند حال آنکه روسیه و سازمان ملل، این گروه ها را تروریستی می دانند بنابراین مذاکره و ارتباط با آنها امکان پذیر نیست.

ورشینین با بیان اینکه دهها هزار تروریست در ادلب حضور دارند، اظهار داشت: تفاهمنامه ایجاد منطقه حائل در استان ادلب (با ترکیه) از این نظر که ما از موضع خود برای مبارزه با گروه های تروریستی کوتاه نیامدیم اما به فکر غیرنظامیان نیز بودیم، یک دستاورد مهم است.

وی گفت: امروز ادلب آخرین نقطه از چهار منطقه مدنظر برای خلع سلاح است که سال 2017 بر سر آن به توافق رسیدیم، در تمامی توافقات بر سر مناطق خلع سلاح موضوع اصلی این بود که این اقدام موقت است و روسیه نمی پذیرد که این مناطق تا ابد به این شکل (در دست تروریست ها) بماند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه ادلب بخش جدایی ناپذیر سوریه است، اظهار داشت: همانگونه که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است دیر یا زود باید مساله تروریسم در سوریه پایان یابد.

نظر شما