به منظور شرکت در نشست سه جانبه با موضوع سوریه؛

رئیس جمهور عازم شهر سوچی شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۹:۵۹:۳۹
کد خبر: ۸۱۲۳۴۰
رئیس جمهور عازم شهر سوچی شد
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور صبح پنج شنبه به منظور شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه، با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تهران را به مقصد شهر بندری سوچی ترک کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در مراسم بدرقه رسمی رئیس جمهور ، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهور حضور داشتند.

 دکتر  روحانی را در این سفر یک روزه  که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه انجام می شود، محمود واعظی رییس دفتر رئیس جمهور، وزیران خارجه و نیرو و جمعی دیگر از مقامها همراهی می کنند.

در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

روسای جمهور سه کشور در نشست سوچی، همچنین ضمن بررسی وضعیت میدانی کنونی، به ارزیابی تحولات سوریه پس از آخرین نشست مشترک خود در تهران می پردازند و گام های آتی را برای تحکیم ثبات و آرامش در این کشور بررسی و تدوین می کنند.

دکتر روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برای نخستین بار در آذرماه سال ۹۶ و در شهر سوچی روسیه نشستی مشترک پیرامون سوریه برگزار کردند. نشستی که به سلسله نشست هایی در فروردین ماه ۹۷ در آنکارا، شهریورماه ۹۷ در تهران و در نهایت نشست مشترک پیش رو، انجامیده است.

نظر شما