عضو هیئت مدیره اتحادیه کالاهای دندانپزشکی:

۸۰ درصد خدمات دندانپزشکی سود است/ با تعداد زیادی از واردکنندگان کالاهای تقلبی برخورد شده است

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۵:۲۶:۳۳
کد خبر: ۸۱۲۵۰۸
۸۰ درصد خدمات دندانپزشکی سود است/ با تعداد زیادی از واردکنندگان کالاهای تقلبی برخورد شده است
کیفیت محصولات دندانپزشکی کشور که از مبادی رسمی وارد می‌شوند و با تأیید وزارت بهداشت وارد می‌شوند، این کالاها هرگز نمی‌تواند مورد قضاوت کیفی قرار بگیرد یعنی کلیه این کالاها از کیفیت مناسبی برخوردار و دارای گواهی کیفیت هستند.

«علیرضا عباسی»، عضو هیئت مدیره اتحادیه کالاهای دندانپزشکی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا  گفت: تقریبا حجم کلی کالاهای دندان‌پزشکی در ایران که وارد، تولید و فروخته می‌شود، حدود 1500 تا 1700 میلیارد تومان است. اما حجم کلی خدمات دندان‌پزشکی در کشور چیزی حدود 12 هزار میلیارد تومان بوده یعنی پولی که از مردم گرفته می‌شود حدود 12 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: در بهترین شرایط در خدمات دندان‌پزشکی هزینه تمام شده کالا و محصولات دندان‌پزشکی شامل مواد دندان‌پزشکی، تجهیزات دندان‌پزشکی و ایمپلنت‌های دندانی بین 15 تا 20 درصد از هزینه‌‌ای است که بیمار پرداخت می‌کند یعنی 80 درصد مابقی مبلغ دریافتی از بیمار هزینه دستمزد دندانپزشک است. ممکن است به صورت ناخالص برخی از هزینه‌ها مثل هزینه مطب، دستیار دندانپزشک و سایر هزینه‌ها هم به آن اضافه شود اما نقش کالاهای دندانپزشکی یا قیمت تمام شده یک واحد درمان حداکثر 20 درصد است.

وی افزود: کیفیت محصولات دندانپزشکی که از مبادی رسمی و با تأیید وزارت بهداشت وارد می‌شوند، هرگز نمی‌تواند مورد قضاوت کیفی قرار بگیرد؛ یعنی کلیه این کالاها از کیفیت مناسبی برخوردار و دارای گواهی کیفیت هستند. شرکت‌های معتبر و شناخته شده بین‌المللی این محصولات را تولید می‌کنند، به همین خاطر این تصوری که بیماران و مردم ممکن است از این موضوع داشته باشند که یک کالای اروپایی لزوما خیلی بهتر از یک کالای ژاپنی یا چینی بوده، غلط است.

عضو هیات رییسه اتحادیه دندانپزشکی تشریح کرد: با گسترش تحریم‌ها و سخت شدن واردات رسمی متأسفانه در مواردی دیده شده که کالاهای تقلبی یا کالاهایی به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند که اتحادیه دندانپزشکی به صورت جدی  با این موارد برخورد می کند. تا به حال هم موارد زیادی از تخلفات افرادی که اقدام به واردات کالای تقلبی یا تولید کالای تقلبی در کشور می‌کردند، برخورد و این فعالیت‌ها را متوقف کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز