نخست وزیر ژاپن در دیدار رئیس مجلس ایران:

تاکنون ۷ بار با آقای روحانی دیدار داشتم/ حفظ برجام برای ادامه روابط ایران و ژاپن ضروری است

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۸:۳۹:۲۲
کد خبر: ۸۱۲۵۹۶
تاکنون ۷ بار با آقای روحانی دیدار داشتم/ حفظ برجام برای ادامه روابط ایران و ژاپن ضروری است
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن ضمن تاکید بر گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور گفت: همکاری ایران و ژاپن در زمینه های مختلف به نفع دو کشور است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، در سفربه ژاپن با نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست نخست وزیر ژاپن با بیان اینکه تا کنون 7 بار با آقای روحانی دیدار داشته ام و از این جهت موجب خوشحالی بنده است گفت: از رویکرد دولت ایران در حفظ برجام حمایت می کنیم و از اینکه در مورد پولشویی قوانینی تصویب شده استقبال می‌نماییم.

وی افزود: حفظ برجام برای ادامه روابط ایران و ژاپن ضروری است و ما برای حفظ روابط اقتصادی با ایران با دولت آمریکا صحبت کرده و توانستیم برای خرید نفت از ایران موافقت آنان را کسب کنیم.

نخست وزیر ژاپن ادامه داد: برای ثبات منطقه ایران، کشوری مهم و بزرگ است و نقش سازنده ای داشته است که بر همین اساس رفت و آمد میان نمایندگان مجلس دو کشور اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: سفر جنابعالی و نمایندگان کمک می کند روابط دو جانبه گسترش و تعمیق یابد

نخست وزیر ژاپن افزود: ما مجبوریم با توجه به تأثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های ژاپنی تصمیم گیری کنیم. البته بنای خودمان بر همکاری و گسترش روابط با ایران است، همانگونه که  در موضوع نفت پیگیری کردیم در سایر موارد نیز دنبال می نماییم.

در ادامه دکتر با تأکید بر اینکه همکاری ایران و ژاپن در زمینه های مختلف به نفع دو کشور است گفت: ما در برجام هستیم و آژانس آن را تأیید کرده است، دولت آمریکا عهدشکنی کرد و از آن خارج شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین موارد متعددی را در زمینه روابط دو کشور برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز