اشپیگل نوشت؛

گزارش ویژه و تکان‌ دهنده از فرقه رجوی و مجاهدین خلق

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۸:۳۷:۰۲
کد خبر: ۸۱۲۹۴۲
گزارش ویژه و تکان‌ دهنده از فرقه رجوی و مجاهدین خلق
اشپیگل گزارش ویژه و تکان‌ دهنده‌ای از فرقه رجوی و مجاهدین خلق منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، اشپیگل نوشت؛ اعضای دولت ترامپ از یک فرقه سیاسی حمایت می کنند که قصد براندازی نظام ایران را دارد. بیش از دو هزار نفر از آنها در کمپ آلبانی زندگی می کنند. کسانی که از آن فرقه جدا شدند از شکنجه و ترور روحی سخن می گویند.

اشپیگل با ۱۵ نفر از این افراد سخن گفته و طبق شواهد و شنیده ها، این مجله آلمانی بر جنایات فرقه رجوی صحه گذاشته است.

در بخشی از این گزارش به نقل از اعضای سابق مجاهدین آمده: هفته ای سه بار بسیاری از اعضا بریدن گلو با چاقو، شکستن دست، درآوردن چشم با انگشت و پاره کردن دهان را تمرین می کنند.

کمپ آلبانی به اندازه پنجاه زمین فوتبال است و در ۳۵ کیلومتری شهر تیرانا واقع شده است. حدود ۲ هزار نفر در این کمپ ساکن هستند و اجازه داشتن موبایل، ساعت و تقویم را ندارند. افراد از جلساتی سخن می گویند که در آنها شکنجه وجود دارد، آنها باید جنسیت شان را فراموش کنند و به اجبار روسری می پوشند.

در کمپ آلبانی عده زیادی از به کارهای عمرانی و ساختمانی مشغول هستند و عده ای نیز پشت کامپیوتر با اکانت های فیک در توئیتر و فیس بوک علیه حکومت ایران پروپاگاندا می کنند و عده ای هم از طریق تلگرام به عضو گیری مشغول می شوند.

سازمان مجاهدین مدعی است که حتی یک یورو هم از سایر کشورها کمک مالی دریافت نمی کند و حامیان آن از داخل و خارج هزینه های آن را تامین می کنند. اما کارشناسان امنیتی معتقدند احتمالا اسرائیل، عربستان و امریکا از آنها حمایت می کنند.

لیست حامیان مجاهدین هیچ گاه به این بلندی نبوده؛ بسیاری از سناتورهای امریکا، برخی از اعضای دستگاه امنیتی و اطلاعاتی امریکا، ترکی فیصل، یک گروه در پارلمان اروپا و یک نماینده از حزب CDU آلمان.

اینکه چرا آلبانی از این فرقه حمایت می کند، مشخص نیست و وزارت داخلی آن به اشپیگل پاسخگو نبوده است. اما طبق اسناد امریکا سال ۲۰۰۳ پس از جنگ عراق، شرایط برای این فرقه دشوار می شود. آن زمان هیلاری کلینتون حدود‌  ۲۰ میلیون دلار به سازمان ملل و کمیسیاریای پناهندگان کمک می کند و با همکاری آنها تعداد زیادی از اعضای سازمان مجاهدین را به آلبانی منتقل می کند. علاوه بر این امریکا در عوض این کار به دولت آلبانی قول می دهد در بخش توسعه از آن حمایت کند.

نظر شما
پرونده ویژه