مفتح در تشریح گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸:

رقم بودجه ۹۸، ۱۷۳۹ هزار میلیارد تومان تصویب شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۲:۳۴:۴۱
کد خبر: ۸۱۳۱۳۴
رقم بودجه ۹۸، ۱۷۳۹ هزار میلیارد تومان تصویب شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: این کمیسیون لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را در یک سقف و با رقم یک هزار و 739 هزار میلیارد تومان تصویب و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «محمدمهدی مفتح»، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون تلفیق بودجه پیرامون لایحه بودجه سال 98 ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و تسلیت به جهت شهادت تعدادی از پاسداران در حادثه تروریستی زاهدان گفت: بیانیه مقام معظم رهبری در توضیح گام دوم در پنجمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی راهکار برای طی مسیر اجرایی روشن کرده لذا بر آن مبنا باید پیش رفت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه در 29 جلسه و بالغ بر 120 ساعت کار لایحه بودجه سال 98 را بررسی و با اصلاحات احتمالی  به صحن علنی ارائه کرده است. با توجه به موضوعات مطرح در نشست غیرعلنی امروز مجلس گزارش درآمدی متناسب با شرایط تحریمی- اقتصادی جمع‌بندی و تنظیم شده است.

وی افزود: دولت لایحه بودجه 98 را با عددی بالغ بر هزار و 703 هزار میلیارد تومان به مجلس ارائه کرد که از این میزان 407 هزار میلیارد تومان مربوط به منابع عمومی، هزار و 274 هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه شرکت‌ها و 71 هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی را شامل می‌شود البته دولت در انتهای ماده واحده پیش بینی کرده در صورتی که منابع عمومی نسبت ارقامی که متن لایحه پیش‌بینی شده اضافه‌تر وصول شود و همچنین اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی داده شود، می‌توان تا 40 هزار میلیارد تومان به سقف لایحه بودجه اضافه کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ یادآور شد: این اجازه برای افزایش میزان سقف بودجه برای دو موضوع اجرای قانون ماده 106 قانون برنامه ششم توسعه و موارد مندرج در جدول 21 پیوست لایحه بودجه پیش‌بینی شده است از این رو در نهایت کمیسیون تلفیق بودجه در یک سقف گزارش را با مبلغ هزار و 739 هزار میلیارد تومان تقدیم صحن علنی مجلس کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز