منابع خبری اردن مدعی شدند؛

محاصره ابوبکر البغدادی در دیرالزور

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۶:۱۶:۱۹
کد خبر: ۸۱۳۳۸۶
محاصره ابوبکر البغدادی در دیرالزور
منابع خبری اردن مدعی تحت محاصره قرار گرفتن ابوبکر البغدادی و پنج تن از وزرای دولت خودخوانده داعش در دیرالزور واقع در شرق سوریه شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، سرنوشت ابوبکر بغدادی خلیفه خود خوانده داعش همچنان در هاله‌ای از ابهام است و خبرهای ضد و نقیضی در این ارتباط منتشر می‌شود.

در همین ارتباط، خبرگزاری دولتی اردن «بترا» روز شنبه به نقل از یک منبع امنیتی عراق مدعی شد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش و پنج نفر از وزرای دولت خوانده آن در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه تحت محاصره قرار دارند.

منبع امنیتی عراق افزود: عناصر داعش در آخرین پایگاه آن در سوریه در یک منطقه کوچک در دیرالزور تحت محاصره هستند که مساحت آن حدود هفت کیلومتر مربع است.

وی اظهار داشت که نیروهای عراقی در راستای مقابله با نفوذ تروریست‌ها، هرگونه تحولاتی را در مناطق مرزی خود با سوریه رصد می‌کنند.

خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه بیش از یک سال است که برچیده شده است و هم‌اکنون ته‌مانده‌های این گروه تروریستی در منطقه الباغوز (شرق سوریه) در مساحتی کمتر از دو کیلومتر مربع محاصره شده‌اند.

دولت عراق طی نزدیک به یک سال گذشته، با چراغ سبز دولت سوریه، هر ماه حملات هوایی به مواضع عناصر باقی‌مانده داعش در کرانه خاوری رود فرات انجام داده و موفق شده است با این کار از نفود این عناصر به داخل مرزهای خود جلوگیری کند.

نظر شما
پرونده ویژه