رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نادر قاضی پور:

رهبری سهم صندوق توسعه را ۲۰ درصد اعلام کردند

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۸:۴۲:۱۵
کد خبر: ۸۱۳۴۴۶
رهبری سهم صندوق توسعه را ۲۰ درصد اعلام کردند
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری به صورت کتبی اعلام کردند که با توجه به شرایط خاص اقتصادی سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت ۲۰ درصد باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «نادر قاضی پور»، نماینده مردم ارومیه در مجلس، پیشنهاد حذف تبصره یک لایحه بودجه سال 98 که در مورد سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت است را مطرح کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه سالانه در بودجه سال 98 سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت مشخص می‌شود لذا ما پیشنهاد 32 درصد داده‌ایم. با توجه به اینکه این سهم در حال حاضر در تبصره یک لایحه 20 درصد تعیین شده لذا پیشنهاد حذف این تبصره و اصلاح آن را داریم.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این پیشنهاد نماینده ارومیه اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص کتبا دستور فرموده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه رهبری سیاست‌های صندوق را ابلاغ فرموده بودند هر سال سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت سه درصد اضافه شود اما ایشان امسال کتبا مرقوم فرمودند با توجه به شرایط کنونی کشور این میزان 20 درصد تعیین شود.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه هم در پاسخ به این اظهارات لاریجانی گفت: اگر دستور و حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب است ما هم از پیشنهاد خود صرف نظر می‌کنیم.

نظر شما