رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

حادثه تروریستی زاهدان در قالب جاسوسی اطلاعات انجام شده است/ صدها تروریست انتحاری در مرزهای ایران تجهیز شده‌اند

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۰:۰۴:۱۴
کد خبر: ۸۱۳۵۰۳
حادثه تروریستی زاهدان در قالب جاسوسی اطلاعات انجام شده است/ صدها تروریست انتحاری در مرزهای ایران تجهیز شده‌اند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام تروریستی اخیر زاهدان با استفاده از نفوذ و در قالب جاسوسی اطلاعات انجام شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «حشمت الله فلاحت پیشه»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در حاشیه نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص حادثه تروریستی زاهدان تشکیل جلسه می دهد که مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و سپاه پاسداران به این جلسه دعوت شده اند. همچنین مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز برای حضور در جلسه اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در بازدیدهایی که از مرزهای شرقی داشتیم این نکته را گوشزد کردیم که باید توجه بیشتری به مرز شود.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه یک پنجم نیازهای مرزی را مورد توجه قرار داده بود این در حالی است که سربازان وطن با جریان های تروریستی و انتحاری باید مقابله کنند.

فلاحت پیشه ادامه داد: معتقدیم باید راهبردی صیانتی از نیروهای مرزی ایران شکل گیرد تا حفاظت از نیروهای ما در مرز انجام شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است بین دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی در مرز هماهنگی هایی شکل بگیرد تا اگر در خصوص منطقه ای در مرز احتمال بروز مشکلات امنیتی وجود داشت به سرعت اقدامات صیانتی انجام شود.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش ها را می شنویم. وظیفه اول کمیسیون امنیت ملی این است که به الزامات بودجه ای در مرز توجه بیشتری کند.

فلاحت پیشه اظهار داشت: موضوع دیگر این است که راهبرد کلی مرز که اکنون توسط مرزبانی سپاه پاسداران و مرکز پژوهش ها تعیین شده تبدیل به سیاست کلی شود تا از بودجه ای پایدار برخوردار باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: صدها نفر تروریست انتحاری در مرزهای ایران تجهیز شده اند و هر لحظه ممکن است اقدامات تروریستی دیگری را صورت دهند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران که در فراتر از مرزهای خود امنیت را ایجاد کرده نباید در تامین امنیت خود دچار مشکل شود.

فلاحت پیشه با بیان اینکه دستگاه های مختلف به صورت موردی اطلاعاتی را در اختیار ما گذاشته اند، ادامه داد: سربازان وطن در بدترین شرایط از مرز کشور دفاع می کنند و دشمنان هیچگاه نتوانسته اند در محدوده عملیاتی ما ورود پیدا کنند و چنین اقدامی را انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از اقدام تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان در قالب جاسوسی اطلاعاتی انجام شده است، گفت: افرادی که این حمله انتحاری را انجام داده اند از نفوذ استفاده کرده اند.

نظر شما
پرونده ویژه