با تصویب مجلس؛

وزارت نفت مکلف به عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۱:۳۵:۴۱
کد خبر: ۸۱۳۵۷۰
وزارت نفت مکلف به عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت را مکلف کردند ماهانه حداقل دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دومیلیون بشکه نفت خام سنگین و دو میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی را به صورت منظم و مستمر در بورس انرژی عرضه کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس بند الحاقی 1 تبصره یک بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را تصویب کردند.

نمایندگان در این بند الحاقی، وزارت نفت را مکلف کردند در سقف بند (ب) این تبصره به صورت ماهانه حداقل دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و دو میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی را به صورت منظم و مستمر با امکان تسویه 100درصدریالی یا ارزی در چرخه بین الملل (صادراتی) بورس انرژی در چهارچوب قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه و گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یک بار به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

نمایندگان در بندالحاقی3 تبصره یک بخش درآمدی این لایحه، دولت را مکلف کردند در مناطق و بازارچه های مرزی، حاملهای انرژی را جهت صادرات به قیمت کشورهای همجوار یا به قیمت بورس انرژی عرضه نماید، عرضه حاملهای انرژی به مردم ساکن در مناطق مرزی وفق قوانین و مقررات جاری خواهد بود. درآمد حاصله پس از کسر سهم های قانونی دستگاههای مربوطه، به حساب درآمدعمومی موضوع ردیف 210114 نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود.

نظر شما