معاون سیاسی وزارت کشور:

مردم به ساختار نظام وفادارند اما نسبت به عملکرد امثال ما انتقاد دارند

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۱:۵۹:۵۲
کد خبر: ۸۱۳۵۷۹
مردم به ساختار نظام وفادارند اما نسبت به عملکرد امثال ما انتقاد دارند
صبح امروز همایش معاونین سیاسی، امنیتی، اجتماعی و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استاندارهای سراسر کشور با حضور جنال عرف معاون سیاسی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «جمال عرف»، معاون سیاسی وزارت کشور، در جلسه هم اندیشی معاونین سیاسی، امنیتی، اجتماعی و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استاندارهای سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: مردم علی رغم همه مشکلاتی که وجود داشت در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند. مردم تفاوتی میان ساختار نظام سیاسی و عملکرد کارگزاران قائل هستند. اگر گله ای از عملکرد دارند به ساختار تعمیم نمی دهند. در نظرسنجی هایی که انجام می شود و آمارهایی که آنالیز کردیم احساس می شود ساختاری برای مردم مهم است که برای آن تلاش کردند و خون دادند. آن ها حاضرند این راه را ادامه دهند که نشان می دهد مردم به ساختار نظام وفادارند اما نسبت به عملکرد من و امثال ما انتقاد دارند.

وی با اشاره به برگزاری هر دو یا سه ماه این جلسات ادامه داد: در کارگزاری که عرصه عمل است خطا وجود دارد، منتها باید تلاش کنیم ضریب خطا را کم کنیم. انقلاب وارد دهه پنجم شد و باید تلاش کنیم تا کارها را پیش ببریم و الان دیگر زمان خطا به پایان رسیده است. آخرین جلسه معاونین دی ماه بود و تلاش می کنیم هر دو و سه ماه این جلسات را داشته باشیم.

عرف بیان کرد: واقعیت این است که ثبات مدیریتی کم داشتیم. باید ثباتی ایجاد شود چراکه یکی از ملزومات تدوین، اجرا و ارزیابی سیاست ثبات است. اگر ما در جبهه حق باشیم که هستیم قطعا پیروز هستیم و این سنت الهی است. اگر ما به عنوان مدیران و معاونین سیاسی این تلقی را داشته باشیم که در جبهه حق هستیم، قطعا باطل علیه ما اقدام می کند. باید با انگیزه بالا کارمان را انجام دهیم.

عرف اضافه کرد: امروز جنگ نظامی به جنگ اقتصادی، جنگ اطلاعاتی_عملیاتی به جنگ روانی تبدیل شده است. ما باید آرایش جنگی به خودمان بگیریم. محور اصلی و اساسی مأیوس سازی مردم از طریق جنگ روانی است. اینکه گفته می شود مردم باید بعد از 40 سال از انقلاب مأیوس شوند، در واقع جنگ روانی است که ابعاد مختلفی دارد. دشمن از هرچه دارد علیه ما استفاده می‌کند.

عرف با اشاره به اینکه عملیات روانی در واقع جنگ بین امواج اراده‌هاست، بیان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی با درایت رهبری هوشمندانه تلاش می‌کند تا با سرافرازی از این جنگ روانی عبور کند. ما مسیر رو به جلویی داریم. دولت به ما اعتماد کرده است پس باید تلاش کنیم این مسئولیت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است مطالعه روندهاست. گفته می‌شود روندها نماینده پیوست‌ها هستند و همزمان باید به رخدادها و رویدادها نیز توجه کنیم چراکه آنها هم نماینده گسست‌ها هستند. لذا زمانی که می‌خواهیم آینده را تصویر کنیم باید به هر دو موضوع توجه کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: خوشبختانه علی‌رغم فشاری که علیه جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی وجود دارد ما کارمان را شروع کردیم. تاکنون فشارهای سنگینی به جمهوری اسلامی غالب شده است ولی زمانی که به گذشته نگاه کنیم شاهد عبور از این فشارها هستیم.

وی بیان کرد: ورشو، سوچی و مونیخ سه رویداد مهم اخیر از سوی دشمنان ما بود اما باید ببینیم که آیا آنها به اهدافشان رسیدند؟ با توجه به هزینه‌های زیادی که در این زمینه انجام شد نهایتا خیلی از کشورها شرکت نکردند و این نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی در سطحی قرار گرفته که به راحتی نمی‌توان علیه آن اجماع کرد.

عرف با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا از توسعه ما جلوگیری کند، عنوان کرد: ما در سطح بین‌المللی حرکت رو به جلویی داریم. به نظر می‌آید همه تلاشی که دشمن انجام می‌دهد در راستای جلوگیری از توسعه ایران است. ما یک قدرت منطقه‌ای هستیم و تلاش دشمنان بر این است که ما از این سطح خارج شویم. جمهوری اسلامی خودش را در سطح بین‌الملل به عنوان یک قدرت نوظهور نشان داد و نفوذ خودش را توسعه داده است.

وی افزود: ما در حوزه داخلی دارای آسیب‌پذیری‌هایی هستیم لذا در این حوزه به تلاش بیشتری نیاز داریم و نباید فراموش کنیم، چیزی که در ادبیات استراتژی از آن به عنوان خطر یاد می‌کنند، ترکیب تهدیدات داخلی با آسیب‌های داخلی است. قطعا دشمن در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و ما باید از این اقدام آنها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین گم‌گشتگی ما قانون است، اظهار کرد: ما باید در مدیریت سیاسی دشمن یک نقطه اتصال میان استقلال و آزادی برقرار کنیم. در سایه 22 بهمن یک وحدتی شکل گرفته که باید آن را حفظ و توسعه دهیم. کشور بدون وحدت و انسجام پیش نمی‌رود و ما یکی از عناصر اصلی ایجاد این فضا هستیم.

معاون سیاسی وزارت کشور در پایان گفت: وزارت کشور ظرفیت زیادی دارد و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم. هیچ چتری بالاتر از انسجام سیاسی نیست. اگر اختلافی داریم در تاکتیک‌های رسیدن به هدف است نه خود هدف.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز