مجلس مخالف؛ تندروها موافق؛

رویای ذوالنور برای براندازی روحانی تعبیر نمی‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۳:۳۹:۰۳
کد خبر: ۸۱۳۶۴۵
رویای ذوالنور برای براندازی روحانی تعبیر نمی‌شود
برگه‌ای در دست گرفته، میز به میز می‌رود تا شاید بتواند از نمایندگان برای طرحش امضا بگیرد، روی برگه نوشته شده؛ «استیضاح رئیس جمهور»!

برگه ای در دست گرفته، میز به میز می رود تا شاید بتواند از نمایندگان برای طرحش امضا بگیرد، روی برگه نوشته شده؛ "استیضاح رئیس جمهور" و داخل آن 14 بند کلی در مورد مسائل اقتصادی آمده است. تقریبا اکثر نمایندگان مجلس با تعجب به او و نامه اش نگاه می کنند و البته چند نفری هم که تعدادشان به 10 نفر می رسد آن را امضا کرده اند. نامش مجتبی ذوالنور است.

مجتبی ذوالنور کیست؟

متولد ملایر است و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، عضو فراکسیون ولایی مجلس، از اعضای جبهه پایداری و البته از حامیان جدی احمدی‌نژاد در انتخابات 84 و 88! او با سیاست‌های دولت از روز اول که نماینده مجلس نبود تا امروز که نماینده مجلس است مخالفت کرده، برجام را می خواهد آتش بزند، با پیوستن ایران به سازمان FATF مخالف است، در طرح سوال از رئیس جمهور پیشتاز بود و البته ادعای کذب او در مورد تابعیت مقامات و فرزندانشان در قبال برجام مورد استناد ترامپ قرار گرفت. مجتبی ذوالنور پس از خروج ترامپ از برجام با شادمانی پشت تریبون رفت و با یک فندک خراب تلاش کرد برجام را آتش بزند، این رویای او اما به واقعیت نپیوست و ایران با تصمیم سران نظام در برجام ماند.

شرایط استیضاح رئیس جمهور

استیضاح رئیس جمهور با استیضاح وزرا متفاوت است، تنها 10 نماینده برای استیضاح وزرا باید طرح را امضا کنند اما برای استیضاح رئیس جمهور 30 درصد نمایندگان که 97 نماینده را شامل می شوند باید زیر برگه مجتبی ذوالنور امضا بیاندازند.

موضع فراکسیون ها در مورد استیضاح رئیس جمهور

مجتبی ذوالنور عضو فراکسیون ولایی است ولی این فراکسیون اطلاعی از طرح استیضاح رئیس جمهور ندارد، سید حسین نقوی حسینی، عضو فراکسیون ولایی می گوید: "در فراکسیون این موضوع مطرح نشده و نظر فراکسیونی نیست بلکه آقای ذوالنور و برخی نمایندگان راسا اقدام کرده اند" تا اینجای ماجرا حتی فراکسیون ولایی هم نمی خواهد وارد این طرح عجیب و غریب شود.

فراکسیون امید اما متعجب است، یکی از اعضای این فراکسیون به خبرنگار برنا می گوید: " عجیب است که در فصل بررسی بودجه و درحالیکه همه نماینده ها به فکر اوضاع اقتصادی مردم در سال 98 هستند، یک نماینده مجلس چنین طرحی را مطرح می کند، فراکسیون امید نه تنها مخالف است بلکه موضوع را به صورت جدی بررسی خواهد کرد."

فراکسیون مستقلین هم تقریبا همین نظر را دارد، آنها هم مخالف طرح این موضوع هستند و فکر می کنند در شرایط فعلی کشور جنجال های اینگونه بیشتر به مشکلات دامن می زند.

براندازی حسن روحانی؛ رویایی که تعبیر نمی شود!

براندازی حسن روحانی؛ این رویایی است که مخالفان دولت های یازدهم و دوزادهم در سر دارند، آنها یکبار تلاش کردند در انتخابات سال 96 این رویا را محقق سازند ولی در نهایت با اقبال گسترده مردم ناکام ماندند، چند ماه پیش هم زمزمه استیضاح و طرح عدم کفایت سیاسی را مطرح کردند ولی بازهم ناکام بودند. رهبری در آن زمان وارد شدند و گفتند: "بعضی‌ها جوری حرف میزنند، جوری اقدام می کنند که به اسم اینکه میخواهیم اوضاع را درست کنیم یا مثلاً فرض کنید طرف‌دار ضعفا و مانند اینها [هستیم]، در نقشه‌ی دشمن کار میکنند، خودشان ملتفت نیستند. اینهایی که خطاب میکنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرفها، اینها دارند در نقشه‌ی دشمن کار میکنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد."

حالا باردیگر این حرکت راه افتاده و البته به نظر نمی رسد به مقصد برسد، همه تلاش نیمروزی مجتبی ذوالنور برای گرفتن امضا از 290 نماینده تنها منجر به 10 امضا شد، خبرنگاران پارلمانی امروز روایت می کردند با جو مجلس بعید است به 20 امضا هم برسد چه رسد به 97 امضا!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز