نظر محسن هاشمی درباره FATF:

از دو قطبی سازی دست بردارید

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۳:۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۱۴۶۰۱
از دو قطبی سازی دست بردارید
محسن هاشمی-عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران-می گوید:« موضوع FATF توسط برخی منتقدان، در فضایی دو قطبی بررسی می شود، اما امیدواریم که مجمع تشخیص مصلحت در فضایی کارشناسی و بدون تاثیرپذیری از اینفضای دوقطبی ،‌مسئله FATF را بررسی کند».

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دوقطبی سازی، تکنیک شناخته شده ای است که عموما از سوی مخالفان و منتقدان دولت برای مسایل کلان کشور مانند برجام، روابط خارجی و مانند آن، به کار گرفته می شود. FATFمثال ملموسی از تجارب این بخش از مخالفان دولت برای دوقطبی سازی جامعه است، اگر تا دیروز جامعه به دو دسته موافق و مخالف برجام تقسیم می شد، حالا بهانه دیگری برای چندپارگی پدیدار شده است. 

واقعیت این است از دو سال پیش که نخستین تلاش های دولت برای تصویب الزامات خروج ایران از فهرست سیاه FATF آغاز شد، جامعه هم به دو دسته موافقان و مخالفان تبدیل شد. 

طیف مخالف همه توان لجستیکی خود را به میدان آورد تا جلوی تصویب این لوایح در مجلس و در نهایت تصویب و تایید آن را بگیرد. تجمع مقابل مجلس، خائن خواندن مجلسی که به این لوایح رای داده و همچنین موافقان FATF خالفان این لوایح از حربه های این گروه از مخالفان بود، آنهامعتقدند که تصویب این لوایح، همچون برجام، به معنای وادادگی در برابر غرب و پذیرش استانداردهای آنان است و جز هزینه، فایده دیگری برای کشور ندارد.

محسن هاشمی-عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران- به درستی درباره بحران دوقطبی سازی جامعه بر سر تصویب FATF از سوی برخی مخالفان دولتی، اشاره می کند.

او درباره دوقطبی سازی مخالفان دولت بر سر تصویب FATF می گوید: متاسفانه موضوع FATF، تبدیل به موضوعی برای دوقطبی سازی در کشور شده است. طرفین بدون اینکه توجه ویژه ای به ابعاد این بحث‌ها داشته باشند متاسفانه فقط مخالف خوانی و موافق خوانی می کنند. 

جامعه از فضای دوقطبی گذر کرده است

برخی از فعالان سیاسی معتقدند جامعه کنونی ما از فضای دوقطبی سازی کاذب عبور کرده است. عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در این باره معتقد است: «جامعه ما مدت هاست از مرحله ای که قبول کند فلان تجمع ، حرف اکثریت ملت است گذشته است».

علاوه بر این مساله دیگر این است که این طیف مخالفان دولت که این روزها مشغول تاختن به FATF هستند قطعا اولین متهمان دو قطبی کردن جامعه اند.

 ابراز مخالفت و عقیده یک مساله است، اما اعتراض یک طرفه و تصرف یک طرفه تریبون های ملی و استفاده جناحی از آنها مساله ای دیگر. وقتی مخالفان با بایکوت کردن طرف مقابل با دست باز هر اقدامی را انجام می دهند و هیچ گفت و گویی هم در این بین در کار نیست، حرکت در مسیر دو قطبی کردن جامعه است. 

این نماینده مجلس معتقد است دوقطبی سازی، حرکت در مسیر عصبانی کردن اکثریتی از جامعه است که بر اکثریت بودن خود باور دارد اما امکان بروز عمومی را برای خود فراهم نمی بیند. 

حسین زاده در این باره می گوید: آنها که امروز صدای اعتراض شان با بیشترین حاشیه امن، بلند است در فضای دو قطبی‌ای که می سازند و اولین محصول آن خشونت خواهد بود، امنیت همه را به خطر می‌اندازند، حتی امنیت خودشان را. این تقابل گفتمانی باید توسط دلسوزان کشور مهار و کنترل شود.

همراستا با این اظهارنظر، محسن هاشمی هم معتقد است برای برون رفت از مشکل دوقطبی سازی جامعه بر سر یک مسئله فنی،باید بحث‌های کارشناسی را مطرح کرد.

او در این باره می گوید: «این موضوع باید در فضای سالم به بحث گذاشته شود و نباید تبدیل به یک جناح بندی شود، چون واقعا سرنوشت کشور و مسایل اساسی کشور در گرو چنین مسائلی است و باید از حالت دو قطبی خارج شود».

محسن هاشمی به مخالفان دولت توصیه می کند از دوقطبی کردن جامعه برای تصویب یا رد FATF دست بردارند، او می گوید: باید به صورت کارشناسی روی این موضوع بحث کرد و آنچه به صلاح کشور است انجام شود و این موضوع حتما در مجمع تشخیص مصلحت انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز