فرمانده نیروی دریایی سپاه:

کشتی های چینی باید آب های ایران را ترک کنند

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۳:۲۰:۱۸
کد خبر: ۸۱۴۶۰۶
کشتی های چینی باید آب های ایران را ترک کنند
فرماده نیروی دریایی سپاه گفت: کشتی های چینی باید آب های ایران را ترک کنند و هر نوع قراردادی در این باره باید لغو شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ «سردار علیرضا تنگسیری»، فرماده نیروی دریایی سپاه روز سه شنبه در دیدار با بسیجیان و صیادان شهرستان قشم افزود: صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند. 

وی ادامه داد: کشتی های ایرانی نیز در محدوده 12 مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق ها و لنچ های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند. 

تنگسیری اظهار داشت: باید قابلیت هایی که کشتی خارجی دارند به کشتی های ایرانی افزود تا بتوانند در دریای عمان به صیادی بپردازند. 

**بسیج دریایی تشکیل می شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: بسیج دریایی با هدف فعالیت صیادی و ایجاد امنیت نسبت به فعالیت های غیر قانونی در آب های کشور توسط صیادان بسیجی ایجاد می شود. 

وی افزود: ایران حدود دو هزار و 200 کیلومتر خط ساحلی دارد و بومیان و صیادان برای محافظت از آب های کشور در خط مقدم حضور دارند. 

تنگسیری ادامه داد: کوشش می شود از این ظرفیت برای نظارت بر فعالیت های دریایی استفاده شود. 

او گفت: صیادان بسیجی از تجهیزات لازم برای برقراری امنیت و مقابله با فعالیت های غیر قانونی مجهز می شوند که خود بتوانند در آن عرصه اقدام کنند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حرکت برای حمایت از معیشت صیادان انجام می شود و نباید آن را فعالیتی سیاسی دانست. 

وی افزود: این کشور متعلق به مردم است و خود مردم باید امنیت را در آن ایجاد کنند و اجازه ندهند بیگانگان بر آن تسلط پیدا کنند. 

تنگسیری با اشاره به حادثه تروریستی مسیر زاهدان - خاش، اظهار داشت: تروریست ها به مذهب و قومیت توجه ندارند و همه را ترور می کنند. 

او تاکید کرد: هر کس در مقابل بیگانگان استادگی نکند، در برابر شهیدان و فرزان آینده این خاک و بوم مسوول است. 

نزدیک به شش هزار صیاد در شهرستان قشم فعالیت می کنند

شهرستان قشم استان هرمزگان شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با ک هزار و 628 کیلومتر مربع گستره در آب های خلیج فارس قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز