در گفتگو با برنا مطرح شد؛

پاسخ نمایندگان اصلاح طلب به «ادعای ذوالنور»: اگر راست می گویید اسامی را منتشر کنید!

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۵:۲۴:۲۷
کد خبر: ۸۱۴۷۳۲
پاسخ نمایندگان اصلاح طلب به «ادعای ذوالنور»: اگر راست می گویید اسامی را منتشر کنید!
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادعای نماینده مردم قم درباره همراهی تعدادی از اصلاح‌طلبان در طرح استیضاح رئیس جمهور را قویا تکذیب کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا؛ «18 امضا برای حذف روحانی از ساختمان خیابان پاستور» ماجرایی که روز یکشنبه هفته جاری توسط تعدادی از طیف مخالف روحانی در مجلس کلید خورد. 18 نفر از نمایندگان این طرح را امضا کردند اما این تعداد کجا و 96 نفر کجا. طبق قانون اساسی باید یک سوم کل نمایندگان مجلس، طرح استیضاح رئیس‌جمهور را امضا کنند تا این طرح بتواند به هیات رییسه برود و اعلام وصول شود اما حتی در قدم اولیه تعداد امضاها به حد نصاب نرسید و با اعلام «قاسم میرزایی نکو»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار برنا در کل این طرح از دستورکار مجلس خارج شد.

«مجتبی ذوالنور» نماینده قم و طراح استیضاح رئیس جمهور، روز گذشته در صحن علنی مجلس و در جدیدترین اظهارات خود بیان کرد: «نتیجه دو روز تلاشمان در استیضاح رییس جمهور تنها امضای 18 نفر از نمایندگان بود ولی بیش از ۸۰ نفر به من وعده کردند که امضا می‌کنند. نمایندگان اصلاح طلب مجلس به من موافقت شفاهی خود را اعلام کردند.»

او در ادامه گفت: «این نمایندگان به من می‌گویند آقای ذوالنور دل ما با شماست، اما امضا نمی‌کنیم چون مشکل پیدا می‌کنیم؛ اما اگر رئیس‌جمهور را به مجلس کشاندید به استیضاح رأی مثبت می‌دهیم.»

«شهاب الدین بی مقدار»، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، در خصوص ادعای ذوالنور به خبرنگار برنا گفت: من که نشنیدم کسی موافقت خود را به ایشان اعلام کند و یا اصلاح طلبی این طرح را امضا کند. جو مجلس اصلا به سمت استیضاح رییس جمهور نیست و در این موقعیت این اقدام آقایان اصلا به صلاح نیست.

او ادامه داد: من به آقای ذوالنور هم گفتم این اقدام در این موقعیت نوعی خودنمایی است.  الان وقت این نیست که ما بشینینم با هم دعوا کنیم بلکه طبق فرموده مقام معظم رهبری وقت این است که دست به دست هم دهیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

نماینده تبریز بیان کرد: استیضاح رئیس جمهور به این سادگی نیست. همانطور که دیدید جلوی برخی استیضاح ها گرفته شد و اگر استیضاح رییس جمهور هم جدی شود اقدامی صورت نخواهد گرفت. به نظرم نباید این کار را کنند البته که خودشان هم سست شدند. طبق صحبتی که با دوستان داشتم کسی موافق این استیضاح نیست.

در همین خصوص «قاسم میرزایی نکو»، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، هم به خبرنگار برنا گفت: آقای ذوالنور در خصوص ادعایتان اگر راست می گویید اسامی را منتشر و اعلام کنید. این استیضاح متوقف شد و خودشان هم جا زدند.

«فرهاد تجری» نماینده مستقل و مردم قصر شیرین هم به این جمله کوتاه بسنده کرد و به خبرنگار برنا بیان کرد: من از موافقان و امضا کنندگان این استیضاح نیستم.

«محمد کاظمی»، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، هم در این باره گفت: من به عنوان یک اصلاح طلب خواهان استیضاح نیستم. در این شرایط که به وحدت کلمه نیاز داریم این موضوع به صلاح نیست.

نظر شما
پرونده ویژه