عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی:

اگر حوزه‌ای به ۵ نماینده احتیاج دارد حتما باید یکی از آنها خانم باشد/ ایرادات لایحه منع خشونت علیه زنان سال آینده در مجلس بررسی خواهد شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۵:۳۳:۰۵
کد خبر: ۸۱۴۷۴۰
اگر حوزه‌ای به ۵ نماینده احتیاج دارد حتما باید یکی از آنها خانم باشد/ ایرادات لایحه منع خشونت علیه زنان سال آینده در مجلس بررسی خواهد شد
عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان و ایراداتش گفت: هنوز در فراکسیون زنان در این خصوص جلسه گذاشته نشده است اما قطعا جلسه مشترکی با همکاری دولت و مجلس برگزارمی شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ سید «سلمان سامانی»، سخنگوی وزارت کشور، در توضیحاتی تازه از نحوه و چگونگی تخصیص سهمیه برای کاندیداهای زن در انتخابات مجلس پرده برداشت. چنانکه به‌ گفته تعدادی از زنان سهمیه یک به شش برای زنان در فهرست‌های انتخاباتی احزاب ملی و فراگیر که در توضیحات سامانی تشریح شد، به‌ مراتب کمتر از مطالبه اصلاح‌طلبان و فعالان حوزه زنان است.

«فاطمه ذوالقدر» عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "سهم زنان در لایحه جامع انتخابات" گفت: اگر سهم زنان کاهش یابد ما این را قبول نمی کنیم که به صحن آید زیرا در طرح خودمان برای زنان 30درصد سهم در انتخاباتی را مطرح کردیم. اگر لایحه سهم زنان را کم کند ما این را قبول نمی کنیم و مجلس هم قبول نخواهد کرد.

او ادامه داد: ما بر روی این طرح پیشنهاد می هیم و آن را اصلاح می کنیم و سهم حضور زنان را بیشتر می کنیم. ما قطعا به کمتر شدن سهم زنان رای نمی دهیم. ما در اصلاح طرح قانون انتخابات آورده ایم که اگر حوزه ای به 5 نماینده احتیاج دارد حتما باید یکی از آنها خانم باشد. لایحه هنوز به مجلس نیامده و اعلام وصول نشده است.

ذوالقدر در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان و ایراداتش گفت: هنوز در فراکسیون زنان در این خصوص جلسه گذاشته نشده است اما قطعا جلسه مشترکی با همکاری دولت و مجلس برگزارمی شود تا نکاتی که برای این لایحه اولویت دار را لحاظ می کنیم. بعد از بودجه این لایحه جزو اولویت هایمان است و انشاالله در سال جدید جلسه ای برگزار خواهیم کرد.

او بیان کرد: این لایحه یک بار اصلاح شده است و بُعد جنسیتی آن برداشته شده و جرم انگاری های آن کمتر شده است. در جلسه مشترک چند قانونی که مهم تر  است و اولویت دارد را بر روی آن تاکید می کنیم تا نظر دولت، مجلس و قوه قضائیه را تامین کند. باید ببینیم آیا مواردی که گفته شده قابل اصلاح است یا خیر؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز