آماده شدن داعش برای حمله به عراق/ آمریکا ورود تروریست ها را تسهیل می کند

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۵:۵۲:۵۹
کد خبر: ۸۱۴۸۲۴
آماده شدن داعش برای حمله به عراق/ آمریکا ورود تروریست ها را تسهیل می کند
ناظران معتقدند طرح آتی آمریکا، هدف قرار دادن امنیت عراق از طریق گروه های تروریستی است که واشنگتن در صدد تسهیل عبور آنان از سوریه به عراق است تا بدین ترتیب دولت عراق را تحت فشار بیشتری قرار دهد تا از این کشور درخواست خروج نداشته باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "جوی هود " کاردار سفارت امریکا در بغداد، بر آماده نبودن نیروهای عراقی برای حفظ امنیت تاکید کرد.

وی تاکید کرد، واشنگتن در صورت درخواست بغداد، نیروهای خود را از این کشور خارج خواهد کرد این درحالی است که یک مقام نظامی آمریکا نیز تاکید کرد در 6 ماه اخیر حدود 1000 تروریستی داعش ، از سوریه به عراق فرار کرده اند.

امریکا به ویژه پس از بالا گرفتن درخواست عراقی ها برای خروج از کشورشان، هنوز برای باقی ماندن در عراق، به پدیده تروریسم در عراق و مساله امنیت تکیه می کند.

همه ناظران مسائل سوریه و عراق معتقدند باقی ماندن نیروهای امریکایی در منطقه به باقی ماندن داعش و دیگر گروه های تروریستی ارتباط دارد و اعلام عقب نشینی امریکا از سوریه نیز پس از شکست سنگین گروه تروریستی داعش از محور مقاومت صورت گرفت و حضور امریکا در سوریه هیچ سودی ندارد.

ناظران معتقدند باقیمانده داعش در ریف دیرالزور سوریه هنوز از بین نرفته و هم اکنون این منطقه شاهد اجرای توافق خروج ایمن این گروه از سوریه و صف بندی دوباره آن در عراق و منطقه مرزی التنف محل استقرار پایگاه های نظامی امریکاست.

گردان های حزب الله عراق نیز امروز به وضوح اعلام کردند استقرار نیروهای امریکایی در عراق در حقیقت طرحی است که مقاومت عراق از آن خبر دارد. این گردان ها تاکید کردند که امریکا هم اکنون دارای 31 پایگاه نظامی و 34 هزار سرباز در عراق است.

اظهارات مقامات آمریکایی درباره ناتوانی نیروهای عراقی در حفظ امنیت و فرار شمار زیادی از تروریست های داعش به عراق، با افزایش فعالیت تروریست ها در عراق همزمان شد که با عملیات ربودن و کشتار غیر نظامیان به ویژه در انبار و صلاح الدین آغاز شده بود.

بر اساس این اظهارات، ناظران معتقدند طرح آتی آمریکا، هدف قرار دادن امنیت عراق از طریق گروه های تروریستی است که واشنگتن در صدد تسهیل عبور آنان از سوریه به عراق است تا بدین ترتیب دولت عراق را تحت فشار بیشتری قرار دهد تا از این کشور درخواست خروج نداشته باشد.

منبع: علی القطان - العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز