نماینده پارلمان عراق هشدار داد؛

طرح آمریکا برای فراری دادن زندانیان تکفیری و احیای داعش در عراق

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۹:۴۲:۲۸
کد خبر: ۸۱۴۸۹۲
طرح آمریکا برای فراری دادن زندانیان تکفیری و احیای داعش در عراق
نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق هشدار داد که آمریکا در پی فراری دادن تروریست‌های زندانی است تا از این طریق داعش را مجددا احیا کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق از اقدامات مشکوک آمریکا علیه این کشور هشدار داد.

البلداوی تأکید کرد که «ما از تکرار سناریویی که در زندانهای "التسفیرات" در تکریت و "ابوغریب" در بغداد رخ داد، می‌ترسیم».

وی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که در این زندانها، زندانیان گروههای تروریستی «القاعده و داعش» طی سالهای گذشته فراری داده شدند تا شکاف امنیتی در عراق به وجود آید و گروه تروریستی داعش نیز بازگردانده شود.

این نماینده پارلمان عراق خواستار انجام تلاشهای امنیتی و اطلاعاتی شد تا از رخ دادن چنین اتفاقی ممانعت شود.

البلداوی بر این باور است، با توجه به اینکه آمریکا نتوانست دولت عراق را در ضمن محور خود قرار دهد و حضور نظامی خود را با قدرت به این کشور تحمیل کند، دست به چنین اقداماتی می‌زند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چندی پیش به کشورهای اروپایی هشدار داده بود که اگر اجازه ندهند تبعه‌های داعش به کشورهای خود بازگردند، آنان را آزاد خواهد کرد.

در همین ارتباط، «قاسم مصلح» از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد که آمریکا در پی سازماندهی عشایر «الحشد» و زندانیان تکفیری در عراق است.

مصلح با اشاره به تلاش آمریکا برای تجهیزت تسلیحاتی گروه‌های تروریستی و تکفیری که نزد این کشور زندانی هستند، تأکید کرد که واشنگتن به آنان چراغ سبز نشان داده است که بار دیگر سازماندهی شوند.

مصلح با اشاره به حمایت آمریکا از این گروه برای مقابله با الحشد الشعبی، تأکید کرد که الحشد و نیروهای امنیتی در نهایت آمادگی قرار دارند.

فرماندهان نظامی آمریکا اخیرا با شیوخ عشایر استان‌های «نینوی، الانبار و صلاح الدین» در پایگاه «عین الاسد» دیدار کرده بودند و در این نشست، «مکانیزم هماهنگی بین عشایر و نیروهای آمریکایی حاضر در این استانها بررسی و توافق شد که نیروهای آمریکایی، عناصر عشایری الحشد را در اردوگاههای الحبانیه و عین الاسد آموزش داده و سلاحهای سبک و نیمه سنگین در اختیار آنان قرار دهند».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز