با تصویب مجلس؛

​بدهی بانک مسکن بابت مسکن مهر به دولت منتقل شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۰:۲۶:۰۶
کد خبر: ۸۱۵۳۸۴
​بدهی بانک مسکن بابت مسکن مهر به دولت منتقل شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند: بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف پنجاه هزار میلیارد ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و این مبلغ به عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در جلسه علنی روز پنجشنبه مجلس به بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه 1398 کل کشور پرداختند و بند ب تبصره 8 این لایحه را تصویب کردند.

با مصوبه مجلس، بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف پنجاه هزار میلیارد ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور به‌عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می‌شود. بدهی دولت به بانک مرکزی در اجرای این حکم مشمول تبصره بند (الف) ماده (10) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه نمی‌شود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد یاد شده است. 

نمایندگان مجلس همچنین در این بند، وزارت راه و شهرسازی را مجاز کردند از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، تا سقف 15 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به این شرکت ها را به قیمت کارشناسی با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرح های فوق کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در این بند مقرر کردند: در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمینهای اجاره‌ای 99 ساله متعلق به خود هستند.

نمایندگان همچنین وزارت راه و شهرسازی را مجاز کردند زمین های متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف 30 هزار میلیارد ریال در قراردادهایی با بانک های عامل و صندوق‌های تامین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرحهای جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را أخذ کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز