فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

رزمایش ولایت ۹۷، از فردا آغاز می شود/ پرتاب موشک از زیر سطح برای اولین بار در این رزمایش

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۲:۱۴:۵۷
کد خبر: ۸۱۵۴۳۲
رزمایش ولایت ۹۷، از فردا آغاز می شود/ پرتاب موشک از زیر سطح برای اولین بار در این رزمایش
امیر دریادار خانزادی گفت: رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا(جمعه) به مدت سه روز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «امیر دریادار خانزادی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری رزمایش ولایت 97 که بر روی عرشه ناو لارک در بندرعباس برگزار شد، گفت: این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون کیلومترمربع در محدوده آب‌های تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال این اقیانوس ابرگزار خواهد شد.

وی افزود: این رزمایش در چهار مرحله اجرا می‌شود که در فاز اول عمده یکان‌های شناور سطحی، زیردریایی ها، پروازی‌ و همه تجهیزات و تسلیحاتی که برای کسب آمادگی به منظور گسترش در فاز دوم نیاز است، رژه دریایی را اجرا می‌کنند.

امیر دریادار خانزادی افزود: گسترش در فاز دوم به منظور تمرین جنگ دریایی واقعی به شکل آبی و نارنجی اجرا می‌شود و بخشی از تجهیزات در گروه نیروی آبی از مناطق دریایی تحت حاکمیت به صورت تمرینی دفاع می‌کنند.

وی گفت: بخشی از نیرو‌ها نیز در نقش نیروی نارنجی یا نیروی دشمن فرضی این تکلیف را دارند که از این سد عبور کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این تمرین، نیروی دریایی را برای رویارویی در یک عرصه واقعی آماده می‌کند.

امیر دریادار خانزادی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این تمرین به عملیات تاخت آب خاکی برای باز پس گیری سواحلی که احتمالا مورد اشغال قرار گرفته و عملیات ضد آب و خاکی برای ممانعت از نفوذ هرگونه تهدید به سواحل جمهوری اسلامی ایران، اختصاص یافته است.

وی افزود: مرحله بعدی نمایش قدرت است که در این مرحله همه تجهیزات شناور‌های سطحی شامل ناو ها، ناوشکن ها، زیردریایی ها، بالگرد‌های ضد زیردریایی، بالگرد‌های ضد سطحی و همینطور هواپیما‌های گشت شناسایی پرتاب انواع موشک ها، اژدر‌ها و همینطور سلاح‌های سبک و سنگین را تمرین می‌کنند.

امیر دریادار خانزادی گفت: در کنار این تجهیزات، برای اولین بار هواپیما‌های هدایت پذیر از دور با پهپاد‌ها گشت شناسایی و بمباران اهداف از آسمان را تمرین می‌کنند.

وی همچنین افزود: برای اولین بار پرتاب موشک از زیر سطح اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نشست و برخواست بالگرد‌های ضد زیردریایی و ضد سطحی و پرواز هواپیما‌های هدایت پذیر از عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند که اخیرا به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شده است نیز در این رزمایش اجرا می‌شود.

امیر دریادار خانزادی گفت: همزمان تمریناتی نیز در زمینه جنگ الکترونیکی و جمع آوری داده‌های الکترونیکی از ساحل و دریا اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در رزمایش ولایت ۹۷ اجرا می‌شود، با هدف تمرین طرح‌های نیروی دریایی، ارزیابی تجهیزات، پرتاب‌ها سلاح‌ها و نیروی انسانی برای کسب آمادگی برای یک رزم واقعی اجرا می‌شود.

نظر شما