وزیر نیرو در سفر به استان کرمان خبر داد:

​اجرای ۱۴۷ پروژه بزرگ آب و برق در استان کرمان

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۴:۵۱:۰۶
کد خبر: ۸۱۵۵۳۸
​اجرای ۱۴۷ پروژه بزرگ آب و برق در استان کرمان
وزیر نیرو از اجرای ۱۴۷ پروژه بزرگ آب و برق با اعتبار ۱۶ هزارمیلیاد تومان و ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی در استان کرمان خبر داد.

به‌ گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو صبح امروز (پنج‌شنبه) همزمان با سفر به استان کرمان در آیین بهره‌برداری از آب شهری جبالبارز گفت: امروز در منطقه جنوب استان ۱۳ طرح بزرگ با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد .

وی افزود: امروزه در دنیا در همه مناطق با توجه به رشد و پیشرفت و منابعی که در اختیار دارند، از هر یکصد نفر جمعیت ۱۵ نفر به برق و یک نفر به آب سالم دسترسی ندارد .

وزیر نیرو ادامه داد: ظرفیت برق‌رسانی کشور در دو دهه اخیر 11 برابر رشد داشته و در سطح ملی از جایگاه خوبی در زمینه آب و برق برخوردار هستیم.

اردکانیان اظهار کرد: تعداد فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های کشور نیز نسبت به دو دهه پیش افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه آنچه انجام شده در مقابل این مردم قدرشناس، اندک است و باید تا جایی که امکانات اجازه می‌دهد سطح بیشتری در زمینه آب و برق را پوشش دهیم.

وزیر نیرو از توجه مقام معظم رهبری به روستاها قدردانی و اظهار امیدواری کرد، با اذن ایشان منابع خوبی از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا شاخص‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی بهبود یابد.

نظر شما