رئیس فراکسیون امید:

کسانی که باید به جامعه آرامش دهند، سیاه نمایی می‌کنند/ اگر مردم ناامید شوند از همه عبور خواهند کرد/ شرایط کشور خاکستری است

۱۳۹۷/۱۲/۰۳ - ۱۰:۴۶:۰۵
کد خبر: ۸۱۵۶۷۳
کسانی که باید به جامعه آرامش دهند، سیاه نمایی می‌کنند/ اگر مردم ناامید شوند از همه عبور خواهند کرد/  شرایط کشور خاکستری است
رئیس فراکسیون امید گفت: متاسفانه کسانی که باید به جامعه آرامش بدهند و برای عبور از وضعیت فعلی تلاش کنند سیاه نمایی می‌کنند و به دنبال ناامید کردن مردم هستند اگر مردم ناامید شوند از همه عبور خواهند کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از امیدنامه، «محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید، در جمع کانون یزدی‌تباران ضمن تحلیل اوضاع کشور و یاددآوری سالهای میانی دهه هفتاد گفت: شرایطی که دولت اصلاحات روی کار آمد چه از نظر اقتصادی با بشکه نفت 7 دلار و ذخایر کالاهای اساسی کشور که عمدتا  وضعیت نامطلوبی داشتند. خیلی زود دولت و شخص رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که مهمترین مسئله کشور ساماندهی اقتصادی است به همین دلیل جلسات متعددی در ارتباط با ساماندهی اقتصاد کشور  برگزار شد.

وی در همین ارتباط ادامه داد: در دولت اصلاحات خیلی زود و بطور طبیعی به چرخه اصلاح ساختار رسیدیم که ساختار بوروکراتیک و  قیم مابانه دولتی باید جای خودش را به حضور و مشارکت مردم و نخبگان بدهد .یعنی تمرکز زدایی و واگذاری امور به مردم که نتیجه آن برنامه سوم توسعه شد.

رئیس فراکسیون امید با یان اینکه در دولت اصلاحات سعی کردیم با اصلاحات ساختاری بتوانیم از  همه پتانسیل‌های مردمی استفاده کنیم، به بیان خاطره‌ای از شهید صدوقی پرداخت و خاطرنشان کرد: شهید صدوقی در سال ۶۰-۶۱ اصرار داشتند در یزد دانشگاه تاسیس شود در شرایطی که ما هم از نظر استاد به شدت در مضیقه بودیم و هم مشکل منابع وجود داشت. حدود یک ماه بعد ایشان یک لیست بلند بالا از استادان یزدی که تعهد داده بودند اگر در یزد دانشگاه تاسیس بشود منتقل می‌شوند را ارائه کردند. مطرح شد تاسیس دانشگاه چقدر هزینه دارد، فرمودند هرچقدر دولت بپردازد من هم دوبرابر آن را خواهم پرداخت. این نگاهی است که  برجستگان یزد در ارتباط با توسعه استان داشتند که نتیجه آن را امروز در توسعه آموزش عالی یزد می بینیم.

وی تصریح کرد: خیلی از استان ها اعلام می‌کنند که شاخص های استان یزد وضعیت برجسته ای دارد. چیزی که کمتر مطرح می‌شود این است که وضعیت شاخص های استان یزد آیا نتیجه سرمایه گذاری دولت است یا نتیجه  حضور مردم خیر و با انگیزه‌ی یزدی است؟

عارف یا یاددآوری جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  و شرایط اقتصادی آن زمان گفت: در آن شرایط دشوار اقتصادی مدیریت اقتصادی زمان جنگ موفق عمل کرد .مردم بخوبی جنگ را اداره کردند. عموما همان های که در خط مقدم بودند حمایتهای پشت جبهه هم خانوادهایشان انجام می‌دادند.

وی با مقایسه وضعیت شاخص‌های حوزه های مختلف در اوایل انقلاب و سالهای پایانی دهه ۶۰  بخصوص در حوزه دفاعی و علم و فناوری تصریح کرد: اولین حمله شیمیایی که به کشور صورت گرفت، ما سعی کردیم دانشمندانی که  در این زمینه تخصص دارند را جذب کنیم. در وزارت علوم تعداد نفراتی که توانستیم جمع کنیم زیر ۱۰ نفر شد در ادامه با تلاش و فعالیت های علمی و با محوریت تشکل های علمی که صورت گرفت یک مصونیت در ارتباط با حملات شیمیایی پیدا کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مقطعی در تجهیزات دفاعی به شدت وابسته بودیم، یاددآور شد: الان درحوزه تجهیزات دفاعی به مرحله ای رسیدیم که در منطقه قابل مقایسه با دیگرکشورهای منطقه نیستیم چرا که به دانشمندان خودمان بخصوص نخبگان جوان اعتماد کردیم. رمز موفقیت در چالش های پیش روی کشور میدان دادن به جوانان باانگیزه، متعهد و نخبه است.

عارف خاطرنشان کرد: امروز وضعیتی مشابه وضعیت دوران دفاع مقدس را داریم اگر زمانی با یک جنگ نظامی روبرو بودیم اکنون یک جنگ هوشمندانه و جدی اقتصادی را مواجه هستیم. اگر بنا بود در دهه شصت در ارتباط با جنگ نظامی دستها را بالا ببریم و تسلیم شویم امروز معلوم نبود در چه وضعیتی به سر می بردیم. مطئنا اگر تسلیم می شدیم امروز در منطقه یک کشور وابسته بودیم.

وی افزود: هیچ رویداد مهمی در منطقه و بخصوص بعد از  8 سال دفاع مقدس اتفاق نیافتاد مگر اینکه در آن نقش تاثیرگذار و اول را داشتیم. علت اینکه ما توانسیتم جایگاه تاثیر گذار و بعضا حرف اول را در مقایسه با کشورهای مدعی که خودشان را صاحب منطقه می‌دانستند داشته باشیم به خاطر پشتوانه ی قوی ای بود که در دفاع مقدس پیدا کردیم.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه امروز با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم، نسبت به وضعیت معیشتی مردم اظهار نگرانی کرد و گفت: من برای شرایط فعلی کشور شرایط خاکستری را مطرح می‌کنم. یک راه این است برای اینکه وضعیت خاکستری کمی روشن شود به سمت تسلیم شدن بریم، چون دشمن فقط به فکر تسلیم  شدن ما است. مطمئنا اگر کوچکترین روزنه تسلیم شدن را از ما ببینند قافیه را خواهیم باخت.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما بتوانیم الگویی برای یک زندگی شرامندانه و در یک فضای امن و آرام را برای مردم ایجاد کنیم صرفا از طریق وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان است و مطمئنا با همبستگی ملی از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد.

عارف با اشاره به رفتار دولتمردان آمریکا در برابر ایران ،گفت: امروز دولت امریکا گاهی با شرکت های دست چندم تماس می‌گیرد که اگر رابطه ای با ایران داشته باشید ما با شما برخورد می‌کنیم .یک رفتار سبک که در شان یک دولت دست دهم هم نیست .حال مدعی ابرقدرتی هم هستند.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهایی که به دنبال ناامید کردن مردم هستند، اظهار کرد: متاسفانه  کسانی که باید به جامعه  آرامش بدهند و برای عبور از وضعیت فعلی  تلاش کنند سیاه نمایی می‌کنند و به دنبال ناامید کردن مردم هستند اگر مردم ناامید شوند از همه عبور خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت الگو گرفتن از تجربه موفق دهه شصت تاکید کرد و گفت: انتظار این است که در آستانه دهه پنجم انقلاب بیش از گذشته به اسناد بالادستی و سیاستهای کلی نظام  بخصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی که بناست به اتکای نیروی داخلی و تجربه موفق به اقتصاد پایدار و با ثبات برسیم توجه کنیم .

عارف در پایان بر ضرورت استفاده از تجارب موفق در استانها از جمله استان یزد و تکثیر آن برای اداره موفق کشور تاکید کرد و خطاب به نخبگان یزدی گفت: برای کمک به مسئولین بخصوص دولت از تمامی ظرفیتهای خود استفاده کنید و به میدان بیایید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز