امام جمعه موقت تهران:

دولت پاکستان نحوه برخورد با تروریست‌ها را اصلاح کند

۱۳۹۷/۱۲/۰۳ - ۱۲:۴۹:۵۹
کد خبر: ۸۱۵۷۲۸
دولت پاکستان نحوه برخورد با تروریست‌ها را اصلاح کند
امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از پاسداران عزیز در حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان اظهار کرد: از دولت پاکستان به عنوان یک همسایه مسلمان انتظار می‌رود رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید «محمدحسن ابوترابی‌فرد»، امام جمعه موقت تهران، با اشاره به تقوای الهی و شیوه زندگی درست اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در سایه رحمت حق و دعای امام عصر در مسیر بندگی او حرکت کنیم.

ابوترابی‌فرد با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله مومن گفت: به راستی آیت‌الله مومن آراسته به ایمان، علم و تقوا بود. وی عضو موثر شورای نگهبان قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری و شخصیت فرزانه در مدرسه امام خمینی بود. 

وی ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از پاسداران عزیز در حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان اظهار کرد: از دولت پاکستان به عنوان یک همسایه مسلمان انتظار می‌رود رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار نمایند. شایسته کشور نیست با همسایگان خود در شمال، جنوب و غرب چنین روابط نابهنجاری را داشته باشند. 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب افزود: این بیانیه تبیین‌کننده فصل نوین حرکت انقلابی و عمل جهادی ملت بزرگ ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت است.  انقلاب اسلامی از جهت پایبندی چهل ساله به آرمان ها، استثنایی است. سه عامل کلیدی راه را برای این موفقیت هموار کرده است و ما باید بر این عوامل سه‌گانه توجه داشته باشیم و از آن حراست کنیم. 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در این منشور با تحلیلی روشن از گذشته، نقشه راه برای تحکیم نظام انقلابی پویا، توانمند و پیشتاز در راستای دستیبای به تمدن اسلامی و بهبود جدی عملکرد ارکان نظام ارائه شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در این بیانیه دستاورد‌های شگرف گذشته در حوزه‌های امنیت، ثبات سیاسی، علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و تثبیت اراده ملی در کانون مدیریت کشور و نگاه به مسائل بین المللی، سنگین نمودن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند در برابر قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکای جهانخوار تبیین شده است که قابل تحلیل‌های جدی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به بیان عامل اول و کلیدی برای موفقیت انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: آرمان‌هایی ماندگار و با‌ثبات است که با فطرت عقل و جان هماهنگ باشد، اندیشه‌ای با طراوت و نشاط بر اریکه قدرت می‌نشیند که با مبانی عقلانی و با فطرت بشر و پشتیبانی برهانی هماهنگ باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: ما در سایه انوار وحی با حقایق ناب علمی و معارف برهانی آشنا شدیم، این حقایق ناب ماندگار است، مبانی و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی برآمده از قرآن و کلمات پیشوایان معصوم دین و سیره انبیای الهی است و استوار علمی و منطقی دارد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب به درستی اشاره می‌کنند که این اصول و ارزش‌ها برای همیشه در نزد انسان‌ها و جوامع بشری زیبا و پر جاذبه است، زیرا با فطرت آنها هماهنگ است.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است، که در بیانیه رهبر انقلاب نیز به آن تأکید شده است، گفت: این خطاها در حوزه‌های مدیریتی نیز می‌بایست برطرف شود، اما تجدیدنظر پذیر و اهل انعطاف نیست، چون این اصول برآمده از اصول متقن و ثابت دینی است، این یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: راهکارهای خلق و تثبیت اراده ملی در کانون مدیریت کشور، ارتقای بینش سیاسی به مسائل منطقه و نگاه به مسائل بین‌المللی، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند و ابهت‌آفرین در برابر قدرت‌های استکباری و آمریکای جهان‌خوار در بیانیه "گام دوم انقلاب" تبیین شده است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: رهبر انقلاب در این بیانیه اشاره می‌کنند که اصول و مبانی انقلاب قابل تردید و کمترین فاصله نیست، انقلاب به اصول خود به شدت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان حساس است. به اصول خود بی مبالاتی نمی‌کند، زیرا این اصول برآمده از اصول دینی است. 

وی ویژگی دوم در رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را وجود رهبران و پیشوایانی دانست که از بُنِ دندان به اصول و ارزش‌ها و مبانی انقلاب باور داشتند و در آراستکی فکری، اخلاقی و رفتاری به آن پیشرو و امام جامعه بودند، افزود: امام بزرگوار به تمامی اصول انقلاب باور داشت و نماد باور و آراستگی به آن بود و امروز نیز خلف صالح امام(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سخت بر این اصول پافشاری می‌کنند، باور دارند و آراسته به آن هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز