در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۸؛

دستگاه‌های معاف از پرداخت سود سپرده‌های خود به خزانه مشخص شدند

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۵:۰۰:۴۱
کد خبر: ۸۱۶۱۸۲
دستگاه‌های معاف از پرداخت سود سپرده‌های خود به خزانه مشخص شدند
نمایندگان موسسات دارای اجازه رهبری، بانک ها، بیمه ها، سازمان بورس و اوراق بهادار، موسسات عمومی غیردولتی و صندوق ها را از اینکه سود سپرده های خود را به خزانه واریز کنند، معاف کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با جزء 2 بند الحاقی 3 تبصره 12 این لایحه را که ناظر به نحوه هزینه کرد سود دریافتی ناشی از سپرده های دستگاه ها بود، موافقت کردند.

براین اساس از ابتدای سال 1398 سود دریافتی ناشی از سپرده‌های دارای مجوز دستگاههای‌مشمول به‌ استثنای موسسات دارای اجازات رهبری، بانکها، بیمه‌ها، سازمان ‌بورس و اوراق‌بهادار، موسسات عمومی غیردولتی و صندوق‌ها به عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز می­شود.

در ادامه اصل تبصره 12 به استثنای بند «و» آن که با برنامه ششم توسعه مغایرت داشت، به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 167 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.

براساس این گزارش نمایندگان با بند «و» این تبصره که محتوای آن خلاف برنامه توسعه بود و نیاز به دو سوم آرای موافق نمایندگان داشت، با 144 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن موافقت نکردند.

این بند پس از آنکه نتوانست با اصلاحات پیشنهادی برخی نمایندگان مورد موافقت صحن علنی مجلس قرار گیرد، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع داده شد.

نظر شما