معاون اول رییس جمهور:

تلاش داریم بودجه فرهنگی را تامین کنیم/ شایعه استعفا دکتر صالحی بی‌اساس است

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۲۰:۱۰:۵۱
کد خبر: ۸۱۶۲۹۸
تلاش داریم بودجه فرهنگی را تامین کنیم/ شایعه استعفا دکتر صالحی بی‌اساس است
معاون اول رییس جمهور از کتاب به عنوان مظهر اصلی اندیشه یاد کرد و گفت: اگر به دنبال رونق اندیشه هستیم باید به دنبال رونق کتاب باشیم و از زنجیره ای از کسانی که در تولید کتاب نقش دارند، حمایت کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول ریس جمهور، عصر امروز (شنبه) در پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و اختتامیه و معرفی پنجمین پایتخت کتاب ایران که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد،‌ اظهار داشت: زیربنا و پیشنیاز توسعه ملی پایدار، توسعه و نشاط فرهنگی است و اگر می خواهیم به حل مسائل بپردازیم و به دنبال توسعه پایدار هستیم، توجه به توسعه فرهنگی بسیار اهمیت دارد و کتاب مهمترین وسیله و ابزار پیام رسان هر نوع توسعه ای خواهد بود. 

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی یکی از وظایف اصلی دولت است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گام های خوبی برداشته و به مسائل فرهنگی شهرها و روستاهای کشور توجه داشته است. 

وی همچنین با قدردانی از تدبیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتخاب شهرهای کشور به عنوان پایتخت کتاب، خاطر نشان کرد: در دوره قبل شهر کاشان انتخاب شده بود و امروز نیز شهر یزد، شهر دارالمؤمنین به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد که مردمی متدین و با فرهنگ دارد و این شهر از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است که می تواند نه تنها در کشور بلکه در سطح بین المللی ممتاز باشد. 

جهانگیری با اشاره به محدودیت های منابع مالی دولت گفت: با وجود این محدودیت ها، منابع و بودجه ای که به بخش فرهنگی اختصاص می یابد، قابل مقایسه با کل بودجه دولت نیست و سعی می کنیم بودجه لازم را تامین کنیم. 

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به تخصیص یارانه به بخش های فرهنگی، کتاب و مطبوعات اظهار امیدواری کرد، دولت بتواند یارانه بیشتری به این بخش ها اختصاص دهد و دغدغه های موجود در این زمینه کاهش یابد. 

وی در بخش پایانی سخنان خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان وزیری دلسوز و با پشتکار نام برد و اظهار داشت: شایعاتی که در خصوص دکتر صالحی وجود دارد بی اساس است و ایشان با قدرت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خواهد داشت و چنانچه این وزارتخانه به حمایت نیاز داشته باشد دولت از آن حمایت خواهد کرد. 

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به شکل گیری مجامع و نهادهای مدنی در حوزه کتاب گفت: توسعه اجتماعی باید متکی بر مردم باشد و دولت ها فقط باید نقش تسهیل کننده ایفا نمایند. 

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از برگزیدگان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب قدردانی و شهر یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

 

نظر شما