با موافقت نمایندگان؛

دولت مکلف به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین برق شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۲۰:۲۸:۱۸
کد خبر: ۸۱۶۳۰۳
دولت مکلف به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین برق شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مجاز کردند نسبت به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین برق با اولویت مشترکین پرمصرف اقدام و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی بندالحاقی2 تبصره 15 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را تصویب کردند.

نمایندگان در این بند مقرر کردند: به منظور اصلاح الگوی مصرف برق، شرکت های تابعه و وابسته به وزارت نیرو مجازند نسبت به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین برق با اولویت مشترکین پر مصرف اقدام و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت نمایند.

نمایندگان در بند الحاقی3 بخش درآمدی تبصره 15 این لایحه تصویب کردند: تعرفه سوخت نیروگاه های خود تأمین که بنابه اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می‌نمایند، به میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل شده به شبکه، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی براساس متوسط بازدهی نیروگاههای حرارتی سال 1397 خواهد بود.

نمایندگان در بندالحاقی5 بخش درآمدی تبصره 15 این لایحه مقرر کردند: به منظور فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب، شرکتهای تابعه و وابسته به وزارت نیرو مکلفند تعرفه بهای آب مصرفی کلیه دستگاه های اجرائی مندرج در ماده(29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه را معادل قیمت تمام شده دریافت نماید. مدارس و کتابخانه‌های عمومی در صورت مصرف بالاتر از الگوی مصرف مشمول حکم این بند هستند.

 

نظر شما