عصر یکشنبه؛

سفیر کوبا در تهران با امیرعبداللهیان دیدار کرد

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۹:۵۱:۴۴
کد خبر: ۸۱۷۱۹۴
سفیر کوبا در تهران با امیرعبداللهیان دیدار کرد
الکسیس باندریج وگا سفیر کوبا در تهران عصر یکشنبه با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «حسین امیرعبداللهیان»،  دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل، در این دیدار بر تقویت و گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و کوبا در زمینه های گوناگون اقتصادی، تجاری و سیاسی تاکید نمود و گفت: در آستانه چهلمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک ایران و کوبا، افزایش رایزنی های پارلمانی به تقویت مناسبات فیمابین کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این راستا از هرگونه همکاری در جهت ارتقای مناسبات پارلمانی و سیاسی استقبال می نماید.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل، به تحریم‌ها و سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکا اشاره و گفت: دولت ترامپ با نقض مکرر توافقات بین المللی و اقدامات مداخله جویانه، حقوق بین المللی را زیر پا گذاشته است.

وی با اشاره به تشدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه برخی کشورها بویژه ونزوئلا در آمریکای لاتین، افزود: آمریکا به دنبال ساقط کردن دولت قانونی ونزوئلا و به آشوب کشاندن این کشور است.

امیرعبدالهبان افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات مداخله جویانه آمریکا در ونزوئلا را محکوم کرده و همواره از استقلال و حق حاکمیت کشورها دفاع می کند و مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها است.

*انقلاب اسلامی ایران الگوی مهمی برای آزادیخواهان جهان است

الکسیس باندریج وگا نیز در این دیدار ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی مهمی برای آزادیخواهان جهان است و دستاوردهای بزرگ ایران سایه مباهات می باشد.

وی افزود: نقاط مشترک دو ملت، ضرورت تقویت و توسعه مناسبات را ایجاب می نماید، ما اقدامات مداخله جویانه آمریکا در ونزوئلا را محکوم و به حمایت کوبا از دولت قانونی ونزوئلا ادامه می دهیم.

سفیر کوبا در تهران در پایان از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست های سلطه جویانه آمریکا و حمایت از سیاستهای استقلال طلبانه مردم و به دور از مداخلات خارجی قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز