فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نبود ظریف ضایعه بزرگی است/ مسئولیت اداره کشور و اجرائیات با رئیس‌جمهور است

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۵:۲۹:۴۴
کد خبر: ۸۱۷۵۸۹
نبود ظریف ضایعه بزرگی است/ مسئولیت اداره کشور و اجرائیات با رئیس‌جمهور است
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وزیر امور خارجه فارغ از مقام دولتی‌اش نقش اساسی در جامع بین‌المللی دارد و اگر نباشد، ضایعه بزرگی است.

«عبدالله ناصری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «استعفای ظریف» گفت: این اتفاق از لحاظ زمانی در موقعیت خاصی رخ داد و درست روز استعفای ایشان مصادف بود با یک رخداد سیاسی- بین‌المللی در ایران، یعنی سفر آقای بشار اسد به تهران آن هم بدون هماهنگی با دستگاه دیپلماسی. به لحاظ موقعیت تصمیم خوبی از نظر شخص ایشان بود اما دولت بداند رفتن آقای ظریف از حوزه دیپلماسی ضربه بسیار بزرگی خواهد بود. نظر من این است که این استعفا نهایتا مورد قبول واقع نخواهد شد.

او ادامه داد: مسئولیت اداره کشور و اجرائیات با رئیس جمهور و دولت است و رهبری هم به عنوان نهاد و مقام بالادست سیاست‌گذاری کلان کشور را طبق قانون اساسی انجام می‌دهند و طبیعتا قوای دیگر هم طبق وظایف خودشان، وظایفی را برعهده دارند. براساس قانون اساسی مدیریت و اداره کشور به معنای علمی‌ بر عهده رئیس جمهور و دولت است.

ناصری با بیان این جمله که رفتن ظریف اتفاق خوبی نیست، افزود: به جرات می‌توان گفت در تاریخ جمهوری اسلامی وزرای امور خارجه مثل ایشان شاخص نبودند. علاوه بر این ظریف به جهت سوابق بین‌المللی‌ مورد توجه دولت‌ها و نهادهای بین‌‌المللی جهانی قرار دارد.

این فعال اصلاح‌طلب در پایان گفت: آقای زنگنه فارغ از اینکه وزیر نفت است در مجامع نفتی از جمله اوپک و کشورهای صادرکننده نفت شخصا اوتوریته هستند، همچنین آقای اردکانی در مورد مسائل انرژی و آب دارای پتانسیل و قدرت هستند. آقای ظریف، هم فارغ از مقام دولتی‌اش نقش اساسی در جامع بین‌المللی دارد و اگر نباشد، ضایعه بزرگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز