نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده‌های هند/ اختلافات بالا گرفت

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۹:۵۴:۵۳
کد خبر: ۸۱۷۷۷۹
نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده‌های هند/ اختلافات بالا گرفت
با گذشت یک روز از نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده‌های هند، نیروهای مرزی دو کشور از صبح امروز آتشباری سنگین علیه یکدیگر را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، با گذشت یک روز از نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده‌های هند نیروهای مرزی دو کشور از صبح امروز آتشباری سنگینی را علیه یکدیگر  آغاز کرده‌اند.

تاکنون بر اثر حملات توپخانه‌ای هند که بیشتر مناطق مسکونی مرز پاکستان را هدف قرار می‌دهند 4 غیر نظامی کشته و 11 نفر از مردم محلی زخمی شدند.

توپخانه ارتش پاکستان که در نقاط بلند به ویژه مرز سیاچن مستقر است نقاط مختلف کشمیر تحت کنترل هند را هدف قرار می‌دهد.

هند مدعی است جنگنده‌های این کشور دست کم 200 الی 300 شبه‌نظامی گروه «جیش محمد»و «لشکر طیبه» را در منطقه «بالاکوت» در داخل کشمیر پاکستان کشته‌اند، این در حالی است که پاکستان این ادعا را رد کرد.

هند اعلام کرد این گروه‌های تروریستی که هدف جنگنده‌ها قرار گرفتند،مسئولیت کشتن 40 سرباز هندی در کشمیر را به عهده گرفته بودند.

پاکستان اعلام کرد که جنگنده‌های هند به محض هشدار و شلیک ضد هوایی‌ها به کشورشان بازگشته و نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند.

هنوز جنگ تمام عیار بین دو کشور آغاز نشده اما با توجه به اینکه هند و پاکستان دارای سلاح هسته‌ای هستند این جنگ خسارت زیادی به دنبال دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز