وزیر جهاد کشاورزی:

گوشت مرغ باید با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۱۹:۴۴:۴۶
کد خبر: ۸۱۸۱۸۷
گوشت مرغ باید با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود
وزیر جهاد کشاورزی عرضه گوشت مرغ بالاتر از قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را اجحاف به مصرف کنندگان دانست و بر ضرورت برخورد دستگاه های نظارتی با متخلفان تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محمود حجتی»، در جلسه بررسی وضعیت تامین و توزیع نهاده های تولید کالاهای اساسی که عصر امروز با حضور معاونین و مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها برگزار شد،تصریح کرد: با در نظر گرفتن همه عوامل موثر بر تغییر قیمت کالاها و بر اساس آنالیز قیمت های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ منطقی و منصفانه می باشد و فروش این کالا با قیمت های بالاتر اجحاف به مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به تامین نهاده ها و استمرار تولید گوشت مرغ در کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد خوراک مورد نیاز تولید گوشت مرغ مربوط به نهاده ها ذرت است و در سال جاری این نهاده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ذرت بیش از پارسال تامین شده و قیمت ذرت در بازار نیز از قیمت های مصوب، انحرافی ندارد.

حجتی خطاب به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها تاکید کرد: با همکاری دستگاه های نظارتی، امنیتی و قضایی باید روند تامین تا مصرف نهاده های تولید گوشت مرغ به صورت هوشمندانه کنترل و با سوداگری در بازار این کالای اساسی قاطعانه برخورد شود.

وی تصریح کرد: واردکنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت می کنند متعهدند این کالاها را با قیمت مصوب و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی به واحدهای مرغداری و دامداری تحویل دهند.

حجتی تاکید کرد: نهاده ها باید بر اساس ظرفیت تولید به واحدهای مرغداری اختصاص یابد.

وزیر جهاد کشاورزی، ایجاد و توسعه زنجیره های تولید را برای تامین نهاده ها و کاهش نوسانات قیمت در بازار ضروری عنوان کرد و افزود: اتحادیه ها و تعاونی های تولید در بخش کشاورزی باید تقویت و تامین نهاده تا بازاررسانی محصولات کشاورزی توسط تعاونی ها انجام شود.

حجتی یادآور شد: با تقویت تعاونی های عشایری، امسال ۲۵۰ هزار تن نهاده جو توسط این تعاونی ها وارد شده است.

 

نظر شما