ترامپ بعد از پایان بدون توافق نشست با کیم؛

آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های کره شمالی را لغو کند

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۱۰:۴۱:۰۲
کد خبر: ۸۱۸۳۴۰
آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های کره شمالی را لغو کند
رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری بعد از پایان زودهنگام نشست دوم با کره شمالی گفت که کیم قصد امتیازدهی و خلع سلاح اتمی داشت اما آمریکا نمی‌تواند تمام تحریمهای کره شمالی را لغو کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برنامه دیدارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی امروز پنجشنبه به طور ناگهانی تغییر کرده است.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران در شهر هانوی پایتخت ویتنام گفت که مذاکرات بین رهبران آمریکا و کره شمالی زودتر از انتظارات پایان یافته است و ترامپ قصد دارد ظرف 30 تا 45 دقیقه آینده به هتل محل اقامتش بازگردد.

پیش از این قرار بود ترامپ و کیم در یک ناهار کاری شرکت کنند ولی ظاهرا این قرار ملاقات لغو شده است.

رهبران دو کشور همچنین قرار بود با شرکت در یک مراسم یک توافقنامه مشترک را امضا کنند. سندرز به این مساله اشاره نکرده است که آیا این مراسم برگزار خواهد شد یا نه ولی شواهد نشان می دهد که بعید است چنین توافقنامه‌ای امضا شود.

کنفرانس خبری ترامپ نیز قرار است 2 ساعت زودتر از موعد اولیه برگزار شود. علی رغم آنکه ترامپ با انتشار توئیتی نوشته است که "روابط بسیار ویژه‌ای" با رهبر کره شمالی دارد ولی به نظر می رسد مذاکرات بین رهبران دو کشور انتظارات اولیه را برآورده نکرده است. ترامپ بارها گفته است که برای دستیابی به توافق خلع سلاح با کره شمالی هیچ عجله‌ای ندارد.

نظر شما