رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

بیش از ۷ هزار میلیارد برای معیشت افراد تحت پوشش کمک کردیم/ به بیش از ۱۰۰ هزار نفر وام اشتغال پرداخت شد/ اعطای وام ضروری تا سقف ۵ میلیون تومان در سال آینده

۱۳۹۷/۱۲/۱۰ - ۱۲:۳۰:۴۱
کد خبر: ۸۱۸۶۲۹
بیش از ۷ هزار میلیارد برای معیشت افراد تحت پوشش کمک کردیم/ به بیش از ۱۰۰ هزار نفر وام اشتغال پرداخت شد/ اعطای وام ضروری تا سقف ۵ میلیون تومان در سال آینده
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان در طی سال ۹۷ به بیش از ۱۰۰ هزار نفر وام اشتغال پرداخت کردیم، اظهار کرد: در این زمینه باید از مجلس، دولت و مردم تشکر کنم که از ماموریت‌های کمیته امداد در شرایط سخت اقتصادی حمایت کردم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «پرویز فتاح»، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند سال ۵۷ گفت: در گفتمان امام محرومان کسانی هستند که حقوق آن‌ها پایمال شده و فقر آن‌ها محصول ضعف و اشکال در برپایی عدالت است. امام پایه‌های انقلاب اسلامی را بر دوش محرومان ساخته است، لذا انقلاب متعلق به پا برهنگان و ایتام و محرومان قلمداد می‌شود.

وی  افزود: تحریم‌ها و جنگ ۸ ساله، خشکسالی، رکود و تورم، سیاست‌ها و تصمیمات غلط اقتصادی و اجتماعی و در مواردی سوء مدیریت و ناکار آمدی مدیران در طول سال گذشته به حجم و وسعت فقر در کشور افزوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: معضلات فرهنگی، تغییر نیاز‌ها،  سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت و حاشیه‌نشینی و ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، افزایش هزینه درمان، تصادفات جاده‌ای، حوادث و بلایای طبیعی بر شدت فقر افزوده است.

فتاح با بیان اینکه ربا در بانکداری، فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی و اسلامی، زندگی اشرافی بعضی از مسئولان و تشکیل ثروت‌های باد آورده گلوگاه فقر است، گفت: اگر به جای اتکا به توان و تولید داخلی نگاه ما به بیرون از مرز‌ها بود و تولید ملی و کارخانجات دچار آسیب شدند و واردات بر صادرات پیشی گرفت آنجا گلوگاه تولید فقر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: فقر تولید شده در بخش‌های مختلف کشور به نهاد‌های حمایتی خصوصا کمیته امداد سرازیر شده است و تکلیف ما با وجود محدودیت‌های فراوان افزایش یافته و در حال مداوای فقر تولیدشده در افراد و خانواده‌ها هستیم.

فتاح با بیان اینکه درمان اصلی فقر در گرو رشد اقتصادی کشور است، گفت:  رشد اقتصادی به معنی مهار گرانی و تورم افسار گسیخته، حفظ ارزش پول ملی، افزایش درآمد سرانه ملی و افزایش تولید داخلی و کالای داخلی، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به نیازمندان و رفع محرومیت و مبارزه جدی با اشرافی‌گری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: بیش از یک میلیون زن سرپرستس خانوار، یک میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند نیازمند، ۱۵۰ هزار یتیم، ۴۲ هزار بیمار صعب‌العلاج، ۳۳۰ هزار دانش آموز، ۵۵ هزار دانشجو و ۳۰ هزار خانواده با سرپرست زندانی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما ایجاد بستر و برداشتن موانع نقش‌آفرینی مردم در فقر زدایی است، افزود: کار محرومان و نیازمندان می‌تواند توسط مردم انجام شود و این یکی از سیاست‌های اصولی و خدشه ناپذیر کمیته امداد است.

فتاح ادامه داد: کمیته امداد با سازمان بهزیستی، نهاد‌های مردمی مثل خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری و مساجد در خدمت رسانی به محرومان همکاری می‌کند و هیچ‌کس را رقیب و مزاحم خود تلقی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ماموریت کمیته امداد برخواسته از ذات دین اسلام و مکتب قرآن و متن انقلاب اسلامی است، فلذا این کمیته وحدت آفرین است و هر کس که به ایران، انقلاب و نظام اسلامی ارادت دارد امدادگر و یاری‌گر ما در عرصه خدمت رسانی است و خط کشی‌های سیاسی در کمیته امداد جایی ندارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه کمیته امداد همیشه مورد اعتماد مردم بوده است تصریح کرد: اعتماد روز افزون مردم سرمایه اصلی ماست و باید با شفاف‌سازی و عمل به وعده‌ها، اطلاع رسانی به موقع، پرهیز از حاشیه‌ها و ارائه صریح خدمات بی منت به نیازمندان روز به روز تلاشمان را اضافه کنیم.

فتاح بیان کرد: طی ۱۱ ماه گذشته نسبت به سال گذشته مردم بیشتر به کمیته امداد کمک کردند و این نشان می‌دهد که مردم بسیار موقعیت شناس هستند و ما سعی می‌کنیم که امانتدار آن‌ها باشیم تا امانات و انفاقات آن‌ها به درستی به اهلش برسد.

وی ادامه داد: کمک به معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه، تحصیل فرزندان، رفع سو تغذیه، پوشش انواع بیمه‌ها، حمایت‌های حقوقی، مشاور روانشناسی و خانوادگی، سفر‌های زیارتی، کمک‌های موردی و کمک به توسعه و تعمیق فرهنگ دینی از وظایف اصلی ماست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه مهم ترین ماموریت ما اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش است، گفت: در سال ۹۷ برای کمک به معیشت بیش از ۷ هزار میلیارد تومان کمک کردیم، ۵۰۰ میلیارد تومان به درمان و بهداشت، هزار میلیارد تومان به مسکن، ۱۵۰ میلیارد تومان جهیزیه، ۱۲۰ میلیارد تومان دانش‌آموزی و دانشجویی، ۱۰۰ میلیارد تومان رفع سوء تغذیه کودکان، تامین پرداخت بیمه تامین اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان، ۱۶۰ هزار سفر زیارتی، ۷۰ هزار خدمات مسکن، ۶۰ هزار جهیزیه، ۳۰۰ هزار وام ضروری تهیه و تحویل شده است.

فتاح با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان در طی سال ۹۷ به بیش از ۱۰۰ هزار نفر وام اشتغال پرداخت کردیم، اظهار کرد: در این زمینه باید از مجلس، دولت و مردم تشکر کنم که از ماموریت‌های کمیته امداد در شرایط سخت اقتصادی حمایت کردم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ برای پشت نوبتی‌ها سقفی تعیین شده است، گفت: در طی ۵ ماه گذشته ۶۲۰ هزار خانواده وارد چرخه موقت حمایتی شدند و به لطف خدا در کل کشور فعلا پشت نوبتی نداریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه صف وام ضروری شکسته شده است، افزود: در سال آینده هم تلاش می‌کنیم که صفی نداشته باشیم و در کنار آن کارمزد وام‌ها سه درصد بوده است، ولی این قول را می‌دهیم که در سال اینده کارمزدی نداشته باشد و وام‌های ما صفر درصد پرداخت خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه در امسال با کمترین معوقات بانکی مواجه بودیم گفت: با تلاش مسئولین ساختمان سوهانک به دانشگاه آزاد فروخته شد و تمام پول آن صرف قرض‌الحسنه نیازمندان شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اصلی ما اعتماد مردم است، ادامه داد: در زلزله کرمانشاه توانستیم به وعده خود عمل کنیم و ۹ هزار خدمت ساخت و تعمیر مسکن را تا پایان سال به نتیجه می‌رسانیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: به لطف مردم درسال آینده هیچ یتیمی در کشور بدون حامی نخواهد بود و در کنار آن مسکن ایتام احداث می‌شود.

فتاح تصریح کرد: سال آینده سقف وام ضروری تا ۵ میلیون را بدون سقف و کارمزد را خواهیم داشت و پشت نوبتی برای ورود به کمیته امداد را نداریم و در کنار آن در سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ هزار نفر وام اشتغال تا ۶ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم. و در کنار آن درسال آینده همه مدد جویان بیمه حوادث می‌َشوند، مستمری ماهانه ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز