عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس:

شورای نگهبان "ممنوعیت کاندیداتوری افرادی که ۳ دوره متوالی نماینده مجلس بودند" را تایید نمی‌کند/ نباید فقط مجلس محصور شود

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۵:۰۱:۲۹
کد خبر: ۸۱۹۶۷۳
شورای نگهبان ممنوعیت کاندیداتوری افرادی که ۳ دوره متوالی نماینده مجلس بودند را تایید نمی‌کند/ نباید فقط مجلس محصور شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: قانون اساسی هیچ جا دوره نمایندگی را محصور نکرده فقط در ریاست جمهوری این کار را کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کاندیداتوری افرادی که 3 دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود.

«عزت الله یوسفیان ملا»، نماینده مردم آمل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در این باره و با طرح سوالی گفت: آیا این قانون شد و یا در شورای نگهبان تایید شد؟ خیر نشد.

او ادامه داد: این موضوع باید در شورای نگهبان تأیید شود و نظر شورای نگهبان مهم است و چون در حال حاضر تایید نشده قابل بحث نیست. بعید می‌دانم تأیید شود زیرا با قانون اساسی مطابقت ندارد. قانون اساسی هیچ جا دوره نمایندگی را محصور نکرده فقط در ریاست جمهوری این کار را کرده است. این انحصار در رهبری، خبرگان، قوه قضاییه و مجلس وجود ندارد لذا نمی توانند فقط یک جا را محصور کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز