عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

من قویا اقداماتی که با توهین‌ همراه باشد را محکوم می‌کنم/ حوزه هیچ زمانی اینطور نبوده است/ تجمع حوزویان و استفاده از کلمات غیراخلاقی از جای دیگری نشات می‌گیرد!

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۵:۴۳:۲۳
کد خبر: ۸۲۰۳۴۰
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص اجتماع حوزویان قم گفت: متاسفانه برگزاری تجمع‌هایی به این شکل که تنها با انتقاد همراه می‌باشد، دور از منطق و اخلاق است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری منتشر شد روز یکشنبه در مدرسه فیضیه تجمع کردند. در این تجمع که در فیضیه قم برگزار شد، چهره‌هایی چون سیداحمد خاتمی، آیت‌الله شیخ محمد یزدی، سیدرضا تقوی، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی و جمعی دیگر از روحانیون قم حاضر بودند و آیت‌الله سیداحمد خاتمی نیز سخنرانی کرد. پس از این سخنرانی بیانیه‌ای در فیضیه میان طلاب و روحانیون پخش شد که این بیانیه روحانی و لاریجانی را نشانه گرفت. در این بیانیه رئیس جمهور را خائن و متهم به ناکارآمدی کردند و علی لاریجانی را فردی خواندند که لیاقت سکان هدایت در جمهوری اسلامی را ندارد!

«فاضل میبدی»، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: متاسفانه برگزاری تجمع‌هایی به این شکل که تنها با انتقاد همراه بوده، دور از منطق و اخلاق است.

وی ادامه داد: حمله به یک مصوبه مثل fatf  و یا پالرمو که همه معتقدند باید به آن اضافه شویم، صلاح مملکت نیست. هرکسی حق انتقاد دارد و هر کسی در هر مقامی باید انتقاد شود ولی متاسفانه عده‌ای برخلاف نظر بقیه دستگاه‌ها معتقدند که اضافه شدن به این دو لایحه خلاف شرع است.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: باتوجه به سوادی که من از شرع دارم اصلا اعتقادی به این حرف ندارم چراکه شرع اصولا کاری به چنین مسائلی ندارد.

میبدی عنوان کرد: حکومت اسلامی باید به صلاح و مصلحت مردم فکر کند. مجمع تشخیص مصلحت برای همین است که باید براساس مصلحت و عرف مردم تصمیم‌گیری کند. از نظر من در چنین شرایطی انتقاد و تخریب از دولت اصلا به صلاح کشور نیست.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توهین‌هایی که در این تجمع به رئیس مجلس و رئیس جمهور شد، یادآور شد: من قویا این حرکات را محکوم می‌کنم. کلمه خائن و خیانت برای هیچ‌کس درست نیست چه داخلی و چه خارجی. اظهار عقیده و انتقاد منطقی و درست است.

وی بیان کرد: اینکه با شعار، توهین، پلاکارد و... رقیب خودم را از میدان به در کنم نه اسلامی، نه عقلانی و نه اخلاقی است. در دنیای امروز کسی با رقیب خودش رقابت نمی‌کند بالاخره روزنامه‌ها و گفت‌وگو راه دیگری برای چنین اقدامی است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید مرکز فکر و اخلاق باشد گفت: اینکه در چنین فضایی عده‌ای جمع می شوند و با کلمات زشت به دنبال این هستند که رقیب‌شان را از میدان به دَر کنند، از جای دیگری نشات می‌گیرد. حوزه هیچ زمانی اینطور نبوده است.

میبدی ادامه داد: برگزاری چنین تجمع‌هایی هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند و باعث به وجود آمدن مشکل هم می‌شود. هیچ مشکلی با شعار و مرگ حل نمی‌شود. متاسفانه چندسالی است که حوزه علمیه قم به دلیل نفوذ جریانی خارج از حوزه قصد دارد با به جان هم انداختن برخی فکرها از آب گل‌آلود ماهی خودش را بگیرد یعنی فرهنگ حوزه چنین چیزی نبوده است.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در این خصوص که برای این تجمعات به مجوز نیاز هست یا خیر گفت: میتینگ‌های خیابانی به مجوز نیاز دارد ولی تجمع در محیط‌های بسته به مجوز نیاز ندارد. از نظر من این آزادی باید برای همه یکسان باشد. اگر قرار باشد در مرکزی تجمع جایز باشد، باید برای همه آزاد باشد نه اینکه تنها حوزویان در انجام چنین امری آزاد باشند.

نظر شما