رئیس فراکسیون امید:

برخی مواقع به عمد نمی‌خواهیم پیشنهاد یک طرح به نام فراکسیون امید تلقی شود

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۲:۵۶:۰۹
کد خبر: ۸۲۰۹۹۶
برخی مواقع به عمد نمی‌خواهیم پیشنهاد یک طرح به نام فراکسیون امید تلقی شود
رئیس و جمعی از اعضای فراکسیون امید با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی دیدار کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از امیدنامه، در ابتدای این دیدار «محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید، با قدردانی از حمایت های آقای خاتمی به تشریح فعالیت های فراکسیون امید پرداخت  و گفت: معتقدیم فراکسیون امید یکی از منسجم ترین فراکسیون  مجلس در 10 دوره پارلمان بعد از انقلاب است. هر زمان که در صحن مجلس تصمیم فراکسیونی اتخاذ شد، عموما نتیجه گرفتیم و نظر ما تامین شد.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع به عمد نمی خواهیم پیشنهاد یک طرح خاص صرفا به نام فراکسیون امید تلقی شود و به دنبال هماهنگی و اجماع با دیگر فراکسیون ها برای تصویب طرح ها هستیم به برخی طرح‌هایی که از سوی اعضای فراکسیون پیشنهاد شد از جمله طرح منع بکارگیری بازنشستگان، طرح نحوه اداره صدا و سیما، طرح اصلاح قانون انتخابات، طرح مددکاری اجتماعی و سازمان نظام خبرنگاری و طرح عفو عمومی  اشاره کرد و گفت: در مجلس به دنبال ایده گفت و گوی ملی هستیم و تلاشهای خوبی در این زمینه صورت گرفته و اکنون این ایده خارج از مجلس هم در حال پیگیری است. افرادی از دو جریان  اصلی سیاسی کشور جلساتی حول محور گفت‌وگوی ملی به صورت منظم تشکیل می دهند.

رئیس فراکسیون امید با اشاره به راهبرد فراکسیون متبوع خود در حمایت از دولت، تصریح کرد: متاسفانه رابطه با دولت تا حدودی یکطرفه است؛ انتظار بود دولت و  وزرای محترم هماهنگی بیشتری با فراکسیون امید داشته باشند. در خصوص وضعیت فعلی کشور از جمله بازار شب عید بویژه درباره نیازمندی ها مردم بخصوص کالاهای اساسی و گوشت جلساتی با برخی وزرای مسئول داشته ایم و کارگروهی هم در این خصوص در فراکسیون امید تشکیل شده است. امیدوارم دولت با همکاری مجلس و سایر نهادها به راهکار عملی درخصوص برون رفت از وضعیت فعلی برسند.

در این دیدار برخی از اعضای فراکسیون امید جلال میرزایی، کاظمی، بختیار، بنیادی، رجبی، رحیمی، نوبخت، بی مقدار، تابش حسین زاده، وکیلی، درازهی، علیجانی، تربتی نژاد، مرادی، کواکبیان، مطهری و اولاد قباد نکته نظرات خود را مطرح کردند. آنها ضمن قدردانی از نقش انسجام بخشی عارف در مدیریت فراکسیون امید نسبت به عملکرد دولت انتقاداتی را مطرح کردند و ضمن هشدار نسبت به  زمینه های افزایش بی اعتمادی مردم به مسئولان و حاکمیت و اظهارنگرانی از وضعیت معیشتی مردم، خواستار اعلام موضع رسمی اصلاح طلبان در 3 سطح نسبت به مردم، حاکمیت و دولت شدند.

نظر شما