معاون حقوقی رئیس جمهور:

سیاسی کردن پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی اشتباه است

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۶:۰۰:۲۳
کد خبر: ۸۲۱۱۴۱
سیاسی کردن پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی اشتباه است
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سیاسی کردن پیوستن به کنوانسیون های بین المللی اشتباه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور، روز چهارشنبه در همایش «استاندارهای بانکداری بین المللی و آثار عدم تطبیق نظام بانکی با آنها» در دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه سی اف تی، اف ای تی اف (FATF،CFT) و پالرمو معاهده های اقتصادی و حقوقی هستند، تاکید کرد: این معاهده ها هیچ بار سیاسی ندارند و سیاسی کردن این گونه کنوانسیون های بین المللی اشتباه است.

وی افزود: متاسفانه در کشور به ویژه سال های اخیر همه مسایل به دلایل خاصی سیاسی می شوند که نه تنها منافعی برای کشور ندارد، بلکه منجر به اشتباه رفتن مسیر دستیابی به حقوق مردم می شود.

جنیدی اظهار کرد: لوایح چهارگانه ای از سوی دولت برای رعایت استانداردهای بین المللی بانکداری پیشنهاد شده است، در این لوایح هیچ چیز برای مردم مخفی نیست و همه چیز باید در شفاف ترین حالت برای مردم نمایش داده شود.

وی افزود: اساس لوایحی همچون اف ای تی اف و سی اف تی شفاف سازی سیستم بانکداری کشور بر اساس نظام بین المللی و مشخص کردن منبع، مقصد و علت جا به جایی پول است.

جنیدی در پایان گفت: هدف دولت نیز از اجرا و پیوستن به این لوایح شفاف سازی مشکلاتی همچون پولشویی و جرائم نوظهور و حتی قاچاق مواد مخدر است که گریبانگیر کشور ماست و به اتفاق برخی از آنها در قوانین اساسی و حقوقی کشور نیز آمده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز