معاون سیاسی وزارت کشور:

تعامل دولت با مجلس, تعامل مثبتی است/ همایش فرمانداران برای همفکری و هم افزایی با نمایندگان دولت در شهرستان ها برگزار شد

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۲۱:۲۳:۴۸
کد خبر: ۸۲۱۵۱۵
تعامل دولت با مجلس, تعامل مثبتی است/ همایش فرمانداران برای همفکری و هم افزایی با نمایندگان دولت در شهرستان ها برگزار شد
عرف گفت: هدف از برگزاری همایش سه روزه فرمانداران, همفکری و هم افزایی هرچه بیشتر با نمایندگان دولت در استانها و شهرستان ها بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور در حاشیه اختتامیه همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی و انتخابات سراسر کشور، درخصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: این جلسات برای همفکری و هم افزایی با نمایندگان دولت در استان‌ها و شهرستان ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال این همایش سه روزه به صورت کارگاهی با دستور وزیر کشور برگزار شد و موضوعات سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی, عمرانی, اداری و سایر مسائل مورد بررسی قرار گرفت. 

وی یادآوری کرد: عموما در گذشته این همایش ها با حضور و سخنرانی مهمانانی خارج از وزارت کشور برگزار می شد و فرمانداران ما صرفاً شنونده بودند ولی امسال این جلسات به صورت تخصصی و با مشارکت فرمانداران برگزار شد و تلاش کردیم تعامل و گفت و گو در صف و ستاد وزارت کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: تقریبا یک سوم از فرمانداران به صورت مستقیم در مباحث کمیسیون ها شرکت و گفت و گو داشتند و موضوعات و ابهامات مورد نظر خود را مطرح کردند. معاونین وزارت کشور نیز در حوزه های تخصصی خود توضیحاتی ارایه دادند و در نهایت وزیر کشور در روز پایانی به جمع بندی مباحث پرداخت.

عرف اضافه کرد: امروز در ابتکاری دیگر, تریبون ویژه ای برای فرمانداران تدارک دیده شد و نکاتی که نیاز به طرح مستقیم با وزیر کشور داشت، بیان شد و وزیر هم پاسخ داد.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه با اشاره به اینکه مباحث کلی انتخابات سال آینده در این همایش سه روزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت:  انتخابات ماهیتاً بستری برای انسجام بیشتر و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور است لذا با رویکرد فرصت محور به انتخابات پرداختیم. هم چنین زمینه های افزایش مشارکت مردم و سایر موضوعات مرتبط را در کلیات مورد بحث قرار دادیم.  قطعاً سال آینده جلسات تخصصی تر و علمی تری در موضوع انتخابات خواهیم داشت، با این حال در این همایش هم مباحث کلی و طرح استانی شدن انتخابات و لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت تهیه شده است، مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور هم چنین در خصوص زمان برگزاری انتخابات سال آینده گفت: در مکاتبه ای با شورای نگهبان, دو زمان پیشنهاد شد که دوم اسفند ۹۸ مورد توافق زمان انتخابات مجلس و میان دوره ای خبرگان قرار گرفت لذا تدابیر لازم باید صورت گیرد و جلساتی بین مجریان وزارت کشور و جلساتی مشترک با ارگان های ناظر بگذاریم و به سمت برگزاری انتخابات هرچه باشکوه تر حرکت کنیم.

وی درباره طرح استانی شدن انتخابات بیان کرد: این بحث در مجلس مطرح است و تعامل دولت با مجلس در این زمینه تعامل مثبتی است، ما هم نقطه نظرات خود را به مجلس منتقل می کنیم و بخش هایی را که می‌توانند در این زمینه ابهام ایجاد کند با نمایندگان مطرح کردیم. 

وی در خصوص تصویب طرح استانی شدن انتخابات نیز اظهار کرد: برداشت ما این است که در مجلس قصد و نیت به نتیجه رساندن این طرح وجود دارد و البته شورای نگهبان نظرات خود را درباره این طرح بیان خواهد کرد.

عرف خاطرنشان کرد: ملاک، سیاست های کلی انتخابات است که  سال ۹۵ از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد که هم طرح مجلس و هم لایحه‌ دولت نباید ناقض این سیاست ها باشد. در لایحه جامع انتخابات نیز تلاش شد انطباق کامل صورت گیرد و قاعدتاً شورای نگهبان در این زمینه بررسی خواهد کرد.

وی درخصوص وجود بسترهای لازم برای اجرای طرح استانی شدن انتخابات گفت: ما مجری انتخابات هستیم و اگر این طرح مصوب شود لازم است که ما مقدمات آن را آماده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز