کارشناس مسائل بین الملل:

پاکستان برای نابودی گروهک تروریستی جیش‌العدل محدودیت دارد/ باید اقدامات مشترک میان ایران، افغانستان و پاکستان صورت بگیرد

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۵:۱۸:۴۶
کد خبر: ۸۲۱۸۹۸
پاکستان برای نابودی گروهک تروریستی جیش‌العدل محدودیت دارد/ باید اقدامات مشترک میان ایران، افغانستان و پاکستان صورت بگیرد
کارشناس مسائل بین الملل در خصوص اقدام پاکستان که گروهک جیش العدل را در لیست گروهک های تروریستی قرارداده و تاثیر این اقدام در نابودی این گروهک بیان کرد: پاکستان با گروه های تروریستی که در پاکستان به عنوان تروریست شناخته می شوند، هم نتوانسته برخورد جدی داشته باشد.

«حسن بهشتی پور»، کارشناس مسائل بین الملل، در خصوص اقدام پاکستان که گروهک جیش العدل را در لیست گروهک های تروریستی قرار داده در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا بیان کرد: پاکستان با گروه های تروریستی که در پاکستان به عنوان تروریست شناخته می شوند، نتوانست برخورد جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت پاکستان محدودیت دارد و اصلا کنترلی بر این قضیه به خصوص در مرز خود با افغانستان ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: صرفا اعلام کردن این گروهک ها به عنوان تروریست خیلی کمکی به حل این معضل نمی کند چراکه باید اقداماتی به صورت مشترک میان ایران، افغانستان و پاکستان صورت بگیرد تا اقدام موثری انجام شود.

بهشتی پور ادامه داد: در نهایت این اقدام دولت پاکستان یک گام مثبت است. انتظار می رود از این به بعد اقدامات مشترکی صورت بگیرد.

وی با توجه به محدودیت های دولت پاکستان برای از بین بردن این گروهک یادآور شد: آن ها امکانات محدودی دارند و اعتقادات و باورهای انحرافی رشد کرده است و اگر بخواهد هم، کنترلی نمی تواند داشته باشد.

بهشتی پور در ادامه گفت: اداره اطلاعات امنیت ارتش پاکستان هم که می تواند کنترل بیشتری داشته باشد اما به دلیل عدم امکانات کافی، اراده ای ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص اقدام مشترک کشورها برای نابودی این گروهک  تروریستی بیان کرد: ایران تاکنون به صورت مشترک عمل نکرده و دو جانبه با افغانستان و یا پاکستان همکاری داشته اما به سه جانبه نرسیده است.

نظر شما