رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

بنده یک رای در مجمع دارم و با تصویب پالرمو موافقم/ تا به الان نتوانستیم ایرادات مجمع در مورد پالرمو را برطرف کنیم

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۵:۰۶:۳۴
کد خبر: ۸۲۲۴۶۰
بنده یک رای در مجمع دارم و با تصویب پالرمو موافقم/ تا به الان نتوانستیم ایرادات مجمع در مورد پالرمو را برطرف کنیم
رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره بررسی پالرمو در مجمع گفت: تا به الان نتوانستیم ایرادات مجمع در مورد پالرمو را برطرف کنیم.

«اللهیار ملکشاهی»، رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت جلسات درباره پالرمو گفت: پالرمو در کمیسیون حقوقی و قضایی و در صحن مجلس به تصویب رسید و در شورای نگهبان هم بررسی شد. شورای نگهبان ایراداتی داشتند که تا حدودی برطرف شد و شورای نگهبان و مجلس بر سر تصویب این کنوانسیون به تفاهم رسیدند.

وی گفت: شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات و ملاحظاتی را داشتند که از طریق شورای نگهبان به مجلس منعکس شد. در حال حاضر موضوع اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان پیش آمده زیرا نظر مجمع از طریق شورای نگهبان بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته را نتوانستیم برطرف کنیم، افزود: دوباره پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام برگشته و جلساتی متعددی در مجمع برگزار شده و کارشناسان زیادی نظرات خود را بیان کردند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: در آخرین جلسه که هفته پیش برگزار شد نتوانستیم به جمع بندی اخذ رای برسیم و قرار شد که در جلسه بعدی مجددا بررسی شود. با توجه به اینکه جلسات مجمع هر 2 هفته یکبار است معلوم نیست که هفته آینده جلسه برگزار شود یا نه.

ملکشاهی ادامه داد: هم موافقین و هم مخالفین دلایل کارشناسی خیلی جدی دارند. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مصلحت کشور را درنظر بگیرد و این کار سختی است که بخواهند راجع به این موضوع، با توجه به این اختلاف نظرها تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه بنده موافق پالرمو هستم، در مجمع حق رای دارم و رای بنده مشخص است، افزود: زمانی که خودم را به جای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می گذارم می بینم، تصمیم گیری در مورد تصویب و منفعت آن سخت است.

ملکشاهی بیان کرد: برای تصویب پالرمو رای اکثریت دو سوم لازم است زیرا تشخیص مصلحت آن در میان است. ما به دنبال جلب نظر مخالفان نیستیم، به دنبال این هستیم که نظر کارشناسی خود را به خوبی بیان کنیم تا شاید اثر داشته باشد.

نظر شما
پرونده ویژه