سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان:

نماینده بیجار از مأمور راهور عذرخواهی کرد/ نظر هیأت‌ نظارت درباره پرونده سلحشوری به قوه قضاییه می‌رود

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۲:۰۰:۰۶
کد خبر: ۸۲۳۳۲۷
نماینده بیجار از مأمور راهور عذرخواهی کرد/ نظر هیأت‌ نظارت درباره پرونده سلحشوری به قوه قضاییه می‌رود
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به پرونده حمدالله کریمی نماینده بیجار در پی درگیری با یک مأمور ناجا در فرودگاه گفت: نماینده بیجار از مأمور راهور عذرخواهی کرد و هیأت نظارت نیز تذکر لازم را به این نماینده داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «محمدجواد جمالی نوبندگانی»، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، در حاشیه نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از بررسی پرونده سلحشوری نماینده تهران درباره‌ نطق خود و تعیین تکلیف پرونده کریمی نماینده بیجار در پی درگیری با یکی از مأموران نیروی انتظامی در فرودگاه در جلسه هیأت نظارت خبر داد و گفت: با توجه به عذرخواهی نماینده بیجار، مأمور راهور نیز از شکایت خود صرف نظر کرد اما هیأت نظارت تذکرات لازم را به این نماینده داد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیأت نظارت درباره‌ پرونده‌ حمدالله کریمی نماینده بیجار بعد از بررسی‌های متعدد و رفت و آمدهای نماینده شاکی و ناجا به جمع بندی رسید و ضمن تأکید بر لزوم حفظ اقتدار پلیس از زحمات پلیس در همه‌ مقاطع و در همه زمینه‌ها تشکر کرد که البته قطعاً نمایندگان مجلس نیز پشتیبان و قدردان پلیس هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیأت نظارت اقدام کریمی را تایید نکرد، اظهار داشت: نماینده بیجار از مامور ناجا عذر خواهی و تاکید کرد که اگر دوباره به آن شرایط برگردد آن اقدام را انجام نمی‌دهد از این رو پرسنل ناجا بدانند که نمایندگان مجلس همواره پشتیبان و قدردان آنها هستند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: مامور راهور در این جلسه تاکید کرد که به صورت داوطلبانه شکایت کردند و فشاری از سوی سازمان و فرمانده او نبوده و با توجه به عذرخواهی صورت گرفته از شکایت خود صرف نظر کرد که البته هیأت نظارت تذکرات لازم را به نماینده داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به بررسی پرونده سلحشوری نماینده تهران عنوان کرد: امروز پروانه سلحشوری برای ارائه دفاعیات خود در خصوص نطقشان در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حاضر شد و توضیح داد که نطق وی بنا به مواد ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی بوده که در آن اجازه داده نماینده درباره‌ تمامی مسائل کشور اظهار نظر کند از این رو با توجه به ارائه این دفاعیات هیأت نظارت بعد از بررسی‌های لازم رای را صادر می‌کند و نظرش را به قوه قضائیه اعلام خواهد کرد.

وی همچنین به پرونده شکایت آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی از قاضی‌پور نماینده ارومیه اشاره کرد که در این هیات بررسی شد و گفت: نادر قاضی پور صحبت‌هایی درباره‌ ساخت و ساز مجلس داشته است که امروز در جلسه هیات توضیحات خود را ارائه داد و قرار شد هیات از مسئولان وقت امور مالی و مهندسی و بازرسی مجلس استعلامات لازم را گرفته و بررسی‌های خود را صورت دهد.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در پایان خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از نمایندگان برای بررسی شکایت یکی از قضات استان خود و مسئولان اداره پست آن استان در جلسه امروز هیات حاضر شد که بعد از توضیحات ارائه شده قرار شد هیات جلسه‌ای با معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات داشته باشد تا بعد از اخذ نظرات آنها اظهار نظر صورت گیرد.

نظر شما