دادستان بیرجند خبر داد:

​اختلاس سه میلیارد و هشتصد میلیون تومانی در شعبه مرکزی بانک کشاورزی بیرجند

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۹:۴۹:۵۵
کد خبر: ۸۲۳۶۵۲
​اختلاس سه میلیارد و هشتصد میلیون تومانی در شعبه مرکزی بانک کشاورزی بیرجند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: رئیس سابق شعبه مرکزی بانک کشاورزی بیرجند که از سال ۱۳۹۱ به مدت حدود ۶ سال، مسئولیت این شعبه را برعهده داشته است به اتهام اختلاس و برداشت وجوه مشتریان و بانک بازداشت شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ سید حسین مقدس در این باره اظهار کرد: رئیس سابق بانک کشاورزی شعبه مرکزی بیرجند که از سال ۱۳۹۱ به مدت حدود ۶ سال، مسئولیت این شعبه را برعهده داشته است به اتهام اختلاس و برداشت وجوه مشتریان و بانک به مبلغ حدود ۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان (سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان) بازداشت شد.

این مقام قضایی بیان کرد: مشارالیه بعضا وجوه اخذ شده از مشتریان را به حساب ثالث منتقل و از حساب ثالث برای خود برداشت می‌کرده، ولی گواهی سپرده برای مشتریان بانک بدون اقدام در سیستم بانک، صادر می‌نموده است.

مقدس گفت: با انقضای مدت مدیریت این متهم و مراجعه یکی از مشتریان و ارائه گواهی سپرده جهت دریافت سپرده خود به مبلغ یکصد میلیون تومان و بررسی سوابق سپرده‌ها و احراز عدم ثبت این سپرده و همچنین سپرده‌های متعدد دیگر مشتریان در سیستم بانک کشاورزی، این اختلاس کشف گردید.

وی در پایان گفت: این متهم تاکنون دو میلیارد و یکصد میلیون تومان از مبلغ اختلاس شده را تسویه کرده و در حال حاضر با قرار تأمین کیفری در زندان بیرجند بازداشت می‌باشد.

نظر شما