ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت/ ناوگروه شصت و یکم عازم ماموریت شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۲:۵۹:۲۳
کد خبر: ۸۲۴۷۰۲
ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت/ ناوگروه شصت و یکم عازم ماموریت شد
مراسم استقبال از ناوگروه شصتم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش، متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لجستکی لاوان و ناو لجستیکی بوشهر با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم استقبال از  ناوگروه 60 اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا  متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لجستکی لاوان و ناو لجستیکی بوشهر که بعد از گذشت52 روز و طی مسافت 5600 مایل دریایی و حضور در بنادر کلمبو کشور سریلانکا و مسقط کشور عمان به کشور بازگشت صبح امروز با حضور فریدون همتی استاندار استان هرمزگان، دریادار دوم افشین تاشک فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا و جمعی از فرماندهان در منطقه یکم امامت نداجا برگزار شد.

در حاشیه برگزاری مراسم استقبال از ناوگروه 60  نداجا، استاندار استان هرمزگان گفت: حضور در آب‌های دور توسط ناوگان نیروی دریایی ارتش نشان‌دهنده عزت مردم ایران و اقتدار نیروهای مسلح است.

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم ایران با آرامش در سواحل و مرزهای آبی این سرزمین متمدن و کهن زندگی می‌کنند که این آرامش به دلیل داشتن یک نیروی دریایی مقتدر است که نیروی دریایی ارتش با صلابت موجب برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دوردست و حفظ منافع کشور ایران در عرصه های بین‌المللی شده است.

در ادامه این مراسم امیر دریادار دوم افشین تاشک فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا گفت: در راستای اجرایی شدن منویات و فرمایشات رهبری مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش، گسترش حوزه ماموریت و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی نیروی دریایی ارتش از سال 88 تا به امروز با اعزام60 ناوگروه موفق به حفظ و حراست از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دوردست، اسکورت 6000 هزار نفتکش و توسعه دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

دریادار دوم افشین تاشک خاطر نشان کرد: به اهتزاز درآوردن پرچم  نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران، ارائه توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش در محدوده آب‌های دور دست و بین‌المللی، آشنا کردن دانشجویان با سامانه‌های موجود در یکان‌های شناور، انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه، تامین امنیت تردد کشتی‌های تجاری و نفتکش، از مهم‌ترین اهداف این ناوگروه بوده است.

گفتنی است، ناوگروه شصت و یکم اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش، متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لجستیکی بندرعباس برای انجام ماموریت عازم آب‌های بین الملل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز