واکنش سفیر ایران به قطعنامه ضدایرانی:

قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر حرکتی سیاسی و غیرسازنده است

۱۳۹۸/۰۱/۰۲ - ۱۷:۵۸:۱۷
کد خبر: ۸۲۶۵۸۶
قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر حرکتی سیاسی و غیرسازنده است
سفیر ایران در ژنو در واکنش به قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط سوئد در شورای حقوق بشر، با غیرسازنده و سیاسی خواندن این حرکت، به دولت سوئد توصیه کرد به این شیوه زیان بار و تقابلی علیه ملت ایران پایان دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ، اسماعیل بقایی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، تعیین گزارشگر ویژه برای ایران از طریق تصویب قطعنامه کشوری را بر مبنای یک طراحی ناعادلانه، ناموجه و غیرصادقانه چند دولت خاص جهت برخورد تقابلی علیه ملت ایران خواند.

وی گفت: این تصادفی نیست که دولت هایی که سابقه طولانی در نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه دارند، از جمله آنهایی که منطقه ما را با ارسال سلاح، حمایت فعالانه از تروریسم و خشونت افراطی به ویرانی و تخریب کشانده اند، حامیان اصلی این قطعنامه هستند. 

بقایی ادامه داد: این قطعنامه و مأموریت گزارشگر ویژه، تنها موجب تقویت کلیشه های موهوم علیه ایران می شود و باعث تأسف است که زمان و بودجه شورای حقوق بشر صرف اینگونه کلیشه سازی ها توسط عده ای اندک علیه یک عضو سازمان ملل می شود. 

وی افزود: یاس آور است که سوئد به همراه چند کشور بر این رویکرد غیرسازنده و زیان بار علیه ایران اصرار می ورزند. ادعاهای حقوق بشری مبتکران این قطعنامه خالی از اعتبار و حسن نیت و مبنای اخلاقی است چرا که این کشورها نسبت به قساوت های نظام مند هر روزه متحدین شان در منطقه ما بی اعتنا بوده و در برابر تحریم های ضدبشری و غیرقانونی آمریکا که ناقض حقوق بشر در سطح کلان است سکوت پیشه کرده اند.

سفیر ایران در ژنو ضمن اشاره به تداوم تلاش های ایران برای پیشرفت مستمر و ارتقاء و حمایت از حقوق بشر و همچنین تعاملات با دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و سایر سازوکارهای بین المللی حقوق بشری، از سوئد خواست به این شیوه غیرسازنده و زیان بار خاتمه دهد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز