قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران/ ایران واکنش نشان داد

۱۳۹۸/۰۱/۰۲ - ۱۸:۱۹:۲۳
کد خبر: ۸۲۶۵۹۰
قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران/ ایران واکنش نشان داد
شورای حقوق بشر سازمان ملل، قطعنامه‌ای را علیه وضعیت حقوق بشر در ایران تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، این شورا همچنین حکم گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران را برای مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

سفیر ایران در ژنو در واکنش به قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط سوئد در شورای حقوق بشر، با غیرسازنده و سیاسی خواندن این حرکت، به دولت سوئد توصیه کرد به این شیوه زیان بار و تقابلی علیه ملت ایران پایان دهد.

اسماعیل بقایی تعیین گزارشگر ویژه برای ایران از طریق تصویب قطعنامه کشوری را بر مبنای یک طراحی ناعادلانه، ناموجه و غیرصادقانه چند دولت خاص جهت برخورد تقابلی علیه ملت ایران خواند.

این قطعنامه و مأموریت گزارشگر ویژه، تنها موجب تقویت کلیشه های موهوم علیه ایران می شود و باعث تأسف است که زمان و بودجه شورای حقوق بشر صرف اینگونه کلیشه سازی ها توسط عده ای اندک علیه یک عضو سازمان ملل می شود. 

یاس آور است که سوئد به همراه چند کشور بر این رویکرد غیرسازنده و زیان بار علیه ایران اصرار می ورزند. ادعاهای حقوق بشری مبتکران این قطعنامه خالی از اعتبار و حسن نیت و مبنای اخلاقی است چرا که این کشورها نسبت به قساوت های نظام مند هر روزه متحدین شان در منطقه ما بی اعتنا بوده و در برابر تحریم های ضدبشری و غیرقانونی آمریکا که ناقض حقوق بشر در سطح کلان است سکوت پیشه کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز