وزیر کشور از اسکان موقت سیلزدگان آق قلا دیدن کرد

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۱:۴۹:۱۵
کد خبر: ۸۲۶۶۹۶
وزیر کشور و نماینده ویژه رییس جمهوری در رسیدگی به امور سیلزدگان گلستان، صبح امروز شنبه از اسکان موقت و اضطراری شماری از سیلزدگان اسکان یافته در محل نمایشگاه بین المللی گرگان دیدن کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در این بازید از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات 300 خانوار اسکان یافته قرار گرفت و قول داد در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکلات آن ها را با حمایت های ویژه دولت برطرف شود.
در این دیدار تعدادی از خانواده ها با اشاره به خسارت وارده به منازل و تخریب وسایل زندگی، خواستار تسریع در حمایت دولت شدند. 
شماری از سیلزدگان شهرستان آق قلا توسط مدیریت بحران استانداری گلستان در محل نمایشگاه های بین المللی استان که در نزدیکی شهرستان آق قلا قرار دارد اسکان موقت یافته اند. 
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد. 
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید. 
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد. 

 

نظر شما