فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

احتمال استیضاح ترامپ وجود دارد

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۸:۳۵:۵۸
کد خبر: ۸۲۷۰۱۲
احتمال استیضاح ترامپ وجود دارد
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس جمهور آمریکا تقریبا به هیچ یک از خواسته‌های خود نرسید و شرایط موجود در آمریکا ممکن است به استیضاحش منجر شود.

«محمد هاشمی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص «مهمترین اتفاق سیاسی در سال 97» گفت: مهم‌ترین اتفاق در فضای بین‌الملل رفتارهای هنجارشکنانه و برخلاف قوانین و ضوابط آمریکا بود. نقض قراردادهای ترامپ و عملکردی که برخلاف مقررات، قوانین، پیمان‌ها و تعهدات بین‌المللی داشت دنیا را وارد مرحله خوبی نکرد. البته ترامپ تقریبا به هیچ‌یک از خواسته‌های خود نرسید و شرایط موجود در آمریکا ممکن است به استیضاحش منجر شود. سنای آمریکا ممکن است به نفع جامعه بین‌الملل تصمیم بگیرد و ترامپ را استیضاح کند تا یک آرامش نسبی در جهان حاکم شود. سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه، آسیای جنوبی شرقی، آفریقا و آمریکا لاتین و حتی در خود آمریکا اثرات نامطلوبی برجای گذاشته است.

او ادامه داد: در نظام بین‌الملل و در هر کشوری روابط کشورها مبتنی بر منافع ملی است. منافع ملی یعنی آن دسته از منافعی که دولت‌ها در یک برهه زمانی خاص با توجه به شرایط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی، سیاست‌های خود را بر مبنای آن تنظیم می‌کنند. منافع ملی ایران هم بعد از پیروزی انقلاب و در دولت‌های مختلف بسته به شرایط زمانی تعاریف خاصی داشته و نتایجی از آن حاصل شده است.

هاشمی گفت: امسال عید نوروز مصادف با ولادت حضرت امیرالمونین (ع) است. بنابراین امسال از نظر سنت‌های ملی و فرهنگی و مکتب اهل بیت که در ماه رجب واقع شده و همزمانی با ولادت حضرت علی (ع)، عید بسیار بزرگی برای شیعیان است. من این مناسبت و این دو عید را خدمت ملت مسلمان ایران تبریک می‌گویم گرچه به لحاظ اقتصادی، شرایط سختی است اما ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اسلامی و مکتب اهل بیت نیاز به ایثار و فداکاری دارد. امروز ملت ایران است که از این مکتب حمایت می‌کند و من امیدوارم به برکت و توسل ائمه بتوانیم، مشکلات کشور را کم کنیم و شرایط  بهتری را برای مردم به وجود بیاوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز