فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نباید خارج از گود نشست و تنها رهنمود کرد/ دولت آقای روحانی در حد مقدوراتش موفق عمل کرده است/ نهادهای موازی نباید دست دولت را ببندند

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۶:۳۵:۳۵
کد خبر: ۸۲۷۴۴۳
نباید خارج از گود نشست و تنها رهنمود کرد/ دولت آقای روحانی در حد مقدوراتش موفق عمل کرده است/ نهادهای موازی نباید دست دولت را ببندند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هر کسی که نقشی دارد، نقدهایی نیز به آن وارد می شود و باید پاسخگو باشد ولی نباید خارج از گوی نشست و تنها رهنمود کرد.

«سعید شریعتی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص مهم ترین اتفاق سیاسی سال 1397 در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به نظر من مهم ترین اتفاق سیاسی داخلی خروج آمریکا از برجام و تحولات ارزی بود که اثرات آن تا به امروز هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اقتصادی وجود دارد.

وی ادامه داد: در سیاست خارج نیز با دو اتفاق مهم همراه بودیم که یکی از آن ها پایان سرنوشت داعش در سوریه و فیصله یافتن جنگ داخلی در این کشور بود.

شریعتی یادآور شد: همچنین اتفاقاتی که در انتهای ماه سپتامبر در سازمان ملل متحد رخ داد از جمله سخنرانی آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل و نسخه ترامپ و جلسه شورای امنیت سازمان ملل که به ریاست ترامپ برگزار شد و موضوع آن برجام بود و عملا نشان داد آمریکا در سطح بین المللی منزوی و تنهاست که از جهت دیپلماتیک برای کشور ما اتفاق مهمی بود.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در مناسبات ایران و اروپا افتاد و تشکیل ایده‌های مختلف در زمینه مبادلات تجاری میان ایران و اروپا در پاسخ به یکجانبه گرایی ترامپ اتفاق خوبی بود.

شریعتی با اشاره به اینکه مردم تاثیرگذارترین افراد برای داشتن سالی بهتر هستند، بیان کرد: مردم نباید دست روی دست خودشان بگذارند و منتظر بمانند تا مجلس یا دولت اتفاق فوق العاده ای را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: از نظر من انداختن توپ در زمین دولت و مجلس روا نیست. ما زمانی می توانیم زندگی بهتری داشته باشیم که آحاد مردم در پی ساختن زندگی بهتر از طریق راه های اخلاقی و مشروع باشند.

این فعال سیاسی بیان کرد: حرف من این است که قبل از اینکه نگاهمان به دولتمردان باشد، البته دولت و مجلس باید به وظایف خودشان در خصوص ایجاد رفاه برای مردم تلاش کنند، خود مردم باید مملکتشان را بسازند. اگر اراده عمومی شکل بگیرد راه برای مسئولین نیز باز می شود.

شریعتی در ادامه گفت: دولت آقای روحانی در حد مقدوراتش موفق عمل کرده اما مقدورات دولت باید بیشتر از این ها باشد. نهادهای عمومی کشور به خصوص دستگاه هایی که به شکل موازی عمل می کنند، دست و پای دولت را نبندند.

وی با اشاره به اینکه به‌رغم نقدهایی که به دولت آقای روحانی شد اما موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است، بیان کرد: هر کسی که نقشی دارد، نقدهایی نیز به آن وارد می شود و باید پاسخگو باشد اما نباید خارج از گوی نشست و تنها رهنمود کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز