وزارت خارجه آمریکا بروز سیل در ایران را تسلیت گفت

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۳:۱۸:۴۶
کد خبر: ۸۲۷۴۵۷
وزارت خارجه آمریکا بروز سیل در ایران را تسلیت گفت
وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر فارسی خود بروز سیل در ایران و کشته شدن دستکم ۱۹ شهروند ایرانی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی برنا، در پیام وزارت خارجه آمده: «از طرف مردم آمریکا به خانواده‌های قربانیان سیل‌های اخیر ایران تسلیت می‌گوییم. همچنین برای مجروحین و سیل‌زدگان آرزوی بهبودی سریع داریم. ما مانند همیشه آماده کمک هستیم، همانطور که در سایر نقاط جهان در این گونه شرایط پیشتاز هستیم.» ویل پارکس، نماینده یونیسف در ایران نیز به خانواده قربانیان سیل در ایران تسلیت گفته و اعلام کرده "سازمان ملل آماده است از تلاش‌های دولت [ایران] برای نجات و کمک حمایت کند."

نمایندگان پارلمان بریتانیا روز دوشنبه در یک رأی‌گیری بی‌سابقه به ایفای نقش‌پررنگ‌تر مجلس عوام در زمینه تصمیم‌گیری بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی دادند. این رأی به منزله شکستی دیگر برای ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا به شمار می‌رود که مخالف سرسخت انتقال قدرت تصمیم‌گیری در مورد برگزیت از نخست‌وزیر به مجلس عوام بود. دولت بریتانیا نتیجه این رأ‌ی‌گیری را "خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی برای آینده" خوانده و هشدار داد هرگونه پیشنهاد جایگزینی برای برگزیت که پارلمان در نظر بگیرد "باید در مذاکرات با اتحادیه اروپا قابلیت ارائه داشته باشد." پارلمان بریتانیا قرار است فردا به طرح‌های جایگزین برای برگزیت رأی دهد. رأی‌گیری روز چهارشنبه غیرالزام‌آور و تنها برای سنجش میزان حمایت از گزینه‌های جایگزین برگزیت در پارلمان است.

در پی ایجاد موج جدیدی از خشونت‌ها در نوار غزه سازمان حماس از توافق بر سر آتش‌بس با اسرائیل خبر داد. سخنگوی حماس به خبرگزاری فرانسه گفته حماس "هیچ علاقه‌ای به درگیری با اسرائیل ندارد." به گفته فوزی برهوم این آتش‌بس با میانجی‌گری مصر حاصل شده است. اسرائیل تاکنون در این زمینه اظهارنظری نکرده است. ارتش اسرائیل به تلافی موشکی که صبح روز دوشنبه چندین خانه مسکونی در شمال تل‌آویو را تخریب کرد، چندین منطقه در نوار غزه را بمباران کرد. بر اساس گزارش‌ها در این بمباران‌ها دفتر کار اسماعیل هنیه، رهبر حماس نیز هدف قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز